"אנחנו לוקחים את המידע ומביאים אותו לשדה הקרב"

תא"ל רמי מלאכי, מפקד יחידת לוט"ם באגף התקשוב וההגנה בסב"ר נאם אתמול בכנס העוסק בBigData. "אנחנו מביאים את הטכנולוגיה אל אזור הלחימה, מנגישים את המידע הרלוונטי וההכרעה היא טקטית, של הלוחם בשטח"

28.11.17
נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל

"מבצע צוק איתן הוא הפעם הראשונה בה התחלנו להשתמש בעולם הBig Data (נְתוּנֵי עָתֵק)", כך פתח את דבריו מפקד יחידת לוט"ם באגף התקשוב וההגנה בסב"ר, תא"ל רמי מלאכי, בכנס הMind to data.

"בעזרת המידע על השיגורים, הנפילות והיירוטים, אנחנו מנסים לחזות מאיפה יהיה השיגור הבא. צה"ל לוקח את כל המידע הזה ומשתמש בו כנכס לעולם המבצעי".

יחידת לוט"ם, שאחראית על תחום ה-BigData, היא חטיבה להתעצמות טכנולוגית מבצעית אשר מספקת פתרונות תקשוב לכלל יחידות צה"ל. בשנים האחרונות נחשבת היחידה לפורצת דרך עם מגוון פרויקטים כמו טירת האגם וורד הרים.

"כשאנחנו חושבים על האתגרים החדשים של צה"ל אנחנו מבינים שהצד השני מבין ומודע לעוצמתנו, לכן הוא מנסה להיטמע ולהתחפר מתחת לקרקע", הוסיף תא"ל מלאכי. "אנחנו צריכים לאסוף את כל המידע הקיים ולמצוא את האויב כמה שיותר מהר והיכולת הרשתית קריטית בתהליך זה".

"צה"ל כארגון מודרני מתאים את עצמו למהפכה הדיגיטלית. השאלה היא איך צה"ל יהיה אפקטיבי בהקשרים המבצעיים גם בעתיד", מדגישים ביחידה.

"צה"ל הוא מכונה רבת סנסורים בכל אחד ממימדיה- ממערכות תקשוב בעלות יכולות רשת מדהימות ועד לטנק בשדה הקרב, האתגר הוא למצות את המידע הזה. אנחנו נמצאים בתחרות למידה ואנחנו צריכים להשתפר בקצב מהיר כדי להוביל ולמצות את היתרונות הטכנולוגיים שלנו".

 "אנחנו לוקחים את המידע ומביאים אותו לקצה, לשדה הקרב. לוקחים את כל מה שידוע לנו ומנגישים לקצה הטקטי. ההסתכלות היא קדימה".