ברוכים הבאים להאקתון המעשים הטובים

במשך יממה קיימו מפקדי בסמ"ח מרתון תכנות שכל מטרתו היא עזרה לזולת. מתוכנה לחישוב הוצאות וחיסכון, דרך אתר אינטרנט המנגיש תמונות לעיוורים, ועד מערכת שמסייעת לחולה משותק לתקשר עם סביבתו - כתבתנו ביקרה במרתון המעשים הטובים באקדמיה הצה"לית למקצועות המחשב

09.07.17
נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל

בשבוע האחרון לקחו כ-50 מדריכי ומפקדי בסמ״ח (האקדמיה הצה״לית למקצועות המחשב וההגנה בסייבר), הפסקה של 24 שעות מהשגרה היום-יומית והקדישו את זמנם להאקתון בסימן מעשים טובים.

‎במסגרת ההאקתון, שהוא מרתון תכנות, חולקו המפקדים לצוותים ובמשך יממה פיתחו יישומים מגוונים שיתנו מענה מיטבי לצרכי הזולת. ״ההאקתון נועד למקצע את הסגל שעסוק מאוד במשימות הדרכה ופיקוד ביום יום ואין לו תמיד זמן לאהבה הגדולה שלו - תכנות", אומר סגן טל בניוניס, מארגן ההאקתון ומפקד בקורס תכנות. "תוך כדי גיבוש ואווירה טובה אנחנו כותבים קוד ומפתחים תוכנות שיעזרו ויסייעו לזולת מול הסביבה".

‎"לקחתי על עצמי את ארגון האירוע מתוך אמונה שהסגל, מעבר להיותו מדריך ומורה דרך מצוין, עליו להיות איש תקשובי וטכנולוגי ברמה גבוהה, שישלוט בתחומים השונים ולא רק ידע להעביר את החומר הנלמד״, הוסיף סגן בניוניס.

בין הפיתוחים שהוצגו הייתה תוכנת חיסכון אישית, העוזרת לחשב כמה כסף אדם הוציא בחודש ביחס למשכורתו. התוכנה מחלקת את ההוצאות למספר תחומים כמו: מזון, קוסמטיקה, דלק ועוד, ובעזרתה ניתן לבנות תכנית חיסכון ולהישאר בבקרה על הוצאותיו.

פיתוח נוסף וחשוב הוא אתר אינטרנט המנגיש את התמונות בו לעיוורים. כך יכול אדם להעלות תמונה לאתר, והתוכנה מתארת אותה לפרטי פרטים.

הפיתוח המנצח הוא מערכת שנועדה לאנשים החולים בתסמונת גילאן ברה. המחלה גורמת לחוסר תפקוד במערכת העצבים - שיתוק בגפיים, בעיות בקנה הנשימה ועוד, ותהליך השיקום ממושך. 

המערכת, שנבנתה על ידי מפקדי בסמ"ח, מאפשרת לאנשים הלוקים במחלה לתקשר עם הסביבה באמצעות אצבע אחת בלבד. הזזת האצבע מייצרת את הטקסט אותו החולה רוצה לומר. המערכת מסייעת לחולה לתקשר עם הסובבים אותו גם פיזית וגם דרך הצ'אט של אפליקציית פייסבוק.

"בבסמ״ח אנחנו מעודדים את הסגל למקצועיות, יוזמה ויצירתיות",  אומר רמ״ד תוב״ל בבסמ״ח, רס״ן דור כהן. "אירועים מסוג זה הם בדיוק אירועי שבירת השגרה שגורמים ל״דרייב״ בעשייה התקשובית של המדריכים והמפקדים".

"ב-24 שעות שהקצבנו להם, הם מתגבשים, נהנים, מתכנתים ובסופו של דבר, בסיום ההקאתון, גם נותנים את אחת התרומות החשובות ביותר שאפשר לתת. לתרום לזולת ולחברה שלנו״, סיכם רס"ן כהן.

בסיום האירוע נשא דברים מפקד בסמ״ח, סא״ל יניב אוסי, שהדגיש: "האקתון המעשים הטובים נגע בי מאוד. לא רק כמפקד וכשופט בתחרות, אלא גם כאדם שעומד מולכם. ביום יום שלנו חשוב לעצור ולחשוב כיצד אנו יכולים לסייע לאחרים, ומה שעשיתם ביממה האחרונה מעורר השראה".