משמרים את העליונות בסייבר

לאחר עבודת מטה ממושכת, החליט הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, על העברת סמכויות של זרועות ומטה הסייבר המטכ"לי לאגף התקשוב וחיזוק ההגנה. בצה"ל החליטו על התקדמות הדרגתית, שתסתיים בסוף התכנית הרב שנתית 'גדעון'

01.01.17
מערכת אתר צה"ל

כחלק מהמלצות עבודת המטה, הוחלט כי מטה הסייבר המור"לי יועבר לאגף התקשוב, אגף התקשוב גם יהיה אחראי על הראייה העל זרועית במיוחד לצד תפקידו האחראי על ההגנה ויחזק באופן משמעותי. כמו כן, יוקמו ענפי סייבר בפיקודים ובזרועות אשר יהיו כפופים גם הם לאגף. במסגרת השינויים במוקד העשייה של האגף יעמדו נושא הרשתיות והסייבר. "על אגף התקשוב יהיה לבנות את יכולותיו גם ב-IT, גם בהגנה וגם לפתח את הרעיון המבצעי של הסייבר", מסביר בכיר באגף התכנון.

בשנת 2015 הנחה הרמטכ"ל על עבודת מטה שתבחן את תחום הסייבר ואופן הקמת זרוע ייעודית למימד.  לדברי הבכיר באגף התכנון, המהלכים הצפויים נעשים במסגרת שינויים בלוחות הזמנים ובהתאם להתפתחויות בתחום הסייבר. המטרה היא שיפור החשיבה המבצעית, האופרטיבית והרחבת העיסוק במימד הסייבר מעבר לתחום המודיעין.

עוד הוחלט כי תחום האיסוף וההתקפה יישאר תחת אגף המודיעין, שישמור על יכולות הפעולה שלו בתחומים אלו. "אנחנו משמרים את העליונות בתחום האיסוף בסייבר שמפיקה תוצר רב למדינת ישראל", הדגיש הגורם הבכיר.