אגף התקשוב חתם לראשונה שלושה קורסי מגן בסייבר בשנה אחת

זאת השנה הראשונה בה התקיימו 3 מחזורים באותה השנה של הקורס. אורכו כ-16 שבועות, שישה ימים בשבוע ומכיל בנים ובנות גם יחד, אשר נבחרו מתוך יותר מ-2,000 מועמדים, המתמודדים מדי שנה על התפקיד הייחודי. החיילים הנבחרים נדרשים להיות בעלי יכולות קוגניטיביות ואלגוריתמיות גבוהות. לאחר שעברו בהצלחה את המיונים הראשוניים, יעברו ראיונות אישיים שונים לתהליך הסיווג לקורס

31.01.17
מערכת אתר צה"ל

לאור הביקוש לכוחות מחוזקים ומחודשים בזירת הסייבר, והאיום ההולך וגובר בה, אגף התקשוב חותם לראשונה שלושה קורסי מגן בסייבר בשנה אחת. חניכי הקורס עוברים מספר רב של תרגילים שמטרתם היא פיתוח אישי ופיתוח כלים להתמודדות וחשיבה בסיטואציות שונות. כמו כן, הקורס עוסק במגוון רחב של טכנולוגיות מתקדמות כשכל תחום מלווה בתרגילים וניסיונות שונים.

״הבסיס עליו אנו מרכיבים את התכנית הלימודית הוא חינוך לתפיסת עולם טכנולוגית משתנה", אמר רמ״ד סייבר וסיסטם, רס״ן ש׳. "בסופו של דבר לכל יחידה כלים וטכנולוגיות מעט שונות ועל החניכים לשלוט בכל אחד ואחד מהם בעזרת יכולת גבוהה של למידה עצמית ומסוגלות שמפתחים בהכשרה. רק הבנה עמוקה של הטכנולוגיה תאפשר הצלחה באתגרים המשתנים. המטרה העיקרית של תפקיד המגן בסייבר, הוא להגן על רשתות צה״ל ולמעשה לייצר "שקט" ורציפות. בניגוד לתפקידים אחרים תפקיד ההגנה הוא רוטיני ושוחק - תשמעו עליהם רק כשמשהו התפקשש או כשל״.

בחלקו האחרון של הקורס, נבחנים החניכים בסימולטור אשר בוחן אותם על עשרות תרחישים ואירועים שמדמים מצבי אמת . בסיום ההכשרה לאחר שקיבלו את כל ההכנה הדרושה משובצים החניכים ביחידות השונות, ביניהן: יחידות ממר״ם וחושן של אגף התקשוב, ביחידות שונות בחיל האוויר, חיל הים, באגף המודיעין, בכוחות מטכ״ליים (מצו"ב ועוד) שונים ובמסלול הפיקוד של בסמ״ח.

ביחידות מתחלקים בוגרי הקורס לשלושה סוגים עיקריים של תפקידים:

תפקיד זיהוי ותגובה- המאפשר הטמעת מערכות הגנה ומענה ראשוני.

צוותי החקירות- אשר מגיעים לזירת האירוע ומבצע חקירה מקיפה בכדי לתת משוב ושיפורים.

צוותים אדומים- אשר אחראים למצוא את החוליות החלשות במערכות ובעקבות כך לבנות תרגולים כלל יחידתיים בנושאים בהם היחידה מתקשה.

"ההשתלמויות והאימונים שאנו מספקים למערך ההגנה בסייבר נותנים מענה לכל אחד מהתפקידים השונים", מסביר רס״ן ש׳.

מצטייני היחידות, יוכלו לצאת לקצונה ולפקד על הצוותים ביחידות. במקביל, ניתנת אפשרות להתחיל לימודים באקדמיות המובילות בישראל.ֿ