15 שנה לאחר שמשפחתה נרצחה בפיגוע, מקבלת נוי אילן את דרגות הסרן

כשהייתה נוי אילן בת שמונה, מחבל מתאבד התפוצץ בשכונת בית ישראל שבירושלים. בפיגוע נהרגו שמונה מבני משפחתה, ביניהם שני אחיה. 15 שנה לאחר מכן, מקבלת נוי את דרגות הסרן מראש אגף התקשוב, "אני מרגישה שדרך ההצטיינות שלי בצבא, והמסירות שלי לתפקיד וליחידה אני מסבה להם גאווה"

05.01.17
מערכת אתר צה"ל
השבוע, במסגרת אירועי יום העצמאות ה-69 למדינת ישראל, העניק ראש אגף התקשוב, אלוף נדב פדן, דרגות סרן לנוי אילן, ראש צוות ביחידת חושן. הפעם אין היה מדובר בהענקה רגילה - במרץ 2002 כשהייתה נוי בת שמונה, התפוצץ מחבל בשכונת בית ישראל שבירושלים וכתוצאה מכך אחיה הגדול, אחותה הקטנה ועוד שישה מבני משפחתה נהרגו.
״יצאנו מבר המצווה של בן משפחה ופתאום שמענו פיצוץ ואמא התחילה לצרוח", נזכרת סרן אילן, "שמונה מבני המשפחה שלי נהרגו - דוד שלי , אשתו, שני ילדיהם , עוד שניים מבני דודיי ושני האחים שלי. היינו שלושה ונשארתי לבד. אחי היה רק בן 11 ואחותי הקטנה הייתה רק בת שנה, היא עוד לא ידעה אפילו ללכת".
את הכאב והשכול שחוותה נוי הצליחה לתעל לטובת תרומה למדינה, "שליחות", כך היא קוראת לזה. ״היום אני מבינה מהי חשיבות הגיוס ושירות המדינה". המלחמה היום יומית שאנחנו עוברים בישראל היא קשה והישרדותית, והצבא שלנו חשוב מאין כמוהו״, מדגישה סרן אילן.
״אחד הדברים שהכי חשובים לי לעשות עבור הוריי הוא להסב להם גאווה", היא מציינת ומוסיפה: "אני מרגישה שדרך ההצטיינות שלי בצבא, והמסירות שלי לתפקיד וליחידה אני מסבה להם גאווה רבה שעוזרת להם להתמודד עם השכול והכאב שאנו מתמודדים איתו יום יום״. 
כששואלים את נוי מהו יום הזיכרון עבורה היא מיד מסבירה כי החשיבות של יום זה מאוד גדולה למשפחתה - ״אבא תמיד אומר שאצלנו כל יום הוא יום זיכרון. כל יום אנחנו מתמודדים עם האובדן שחוותה משפחתנו, ובלי ההורים שלי לא הייתי מסוגלת לעבור את זה. הם מאוד חזקים, הם הצליחו להתעלות על מה שקרה ולהמשיך לחיות. יום הזיכרון הוא יום אחד עבור כל העם שלנו להתייחד עם זכרם של הנופלים ונפגעי פעולות האיבה, זה יום אחד שכולם מנסים להזדהות עם הכאב אותו אנחנו מרגישים כל הזמן״.