אורך התרגיל הוא שבועיים, ובמהלכם מדמים החיילים, כיחידים ובצוותים, את הסיטואציות איתן יתמודדו בהמשך שירותם - כמפקדים באגף התקשוב.

אחד ממפקדי ההשלמה, סרן ניק סטריצקי מסביר את התרגיל הגדול: ״התרגיל מהווה הזדמנות עבורנו לתת לצוערים את ההרגשה האמיתית של מה זה להיות מפקד. כ-25 צוערים וכ-50 חניכים מקורסי היסוד טק״מ ומרו"ם, משתתפים בו וכל אחד מהצוערים מפקד על בין חניך אחד לשלושה. מעבר לזה", הוא מפרט, "חלק מהצוערים קיבלו את האחריות לפקד על כלל התרגיל".

"יש המון עבודת צוות וקיים שיתוף פעולה רב בין הצוערים לחניכים, ואלו כלים חשובים ביותר כשמדובר בעבודה מסוג זה״, מדגיש סרן סטריצקי, ואת דבריו מחזק י', אחד הצוערים שנבחרו לפקד על התרגיל: "בשבועיים האלה נתקלתי במצבים שלא חוויתי מעולם. אני בטוח שרק באמצעות התרגולים האלו אגיע מוכן לרגע האמת".

י' משתף אותנו באחד מהרגעים היותר משמעותיים שחווה בתרגיל, בלילה בו סופה חזקה שיבשה את עבודתם. "כל המחנה עף", הוא מתאר, "כל מכשירי ומבני הקשר והתקשוב שבנינו. זה היה קשה מאוד פיזית ומנטלית, אבל בעזרת עבודת צוות ומוטיבציה גבוהה, התגברנו גם על זה ויצאנו ממנו חזקים ומלומדים יותר. רק כך נוכל להיות המפקדים הטכנולוגיים הטובים ביותר".