אלוף ליאור כרמלי מונה לראש אגף התקשוב וההגנה בסב"ר

04.02.18
מערכת אתר צה"ל

אלוף ליאור כרמלי מונה היום (ראשון) לראש אגף התקשוב וההגנה בסב"ר. טקס החילופים נערך באתר ההנצחה של חיל הקשר, במעמד ראש המטה הכללי, רא"ל גדי איזנקוט, מפקדים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.
 
"הקמתו של אגף התקשוב בצה"ל בשנת 2003, הייתה לצעד חשוב במירוץ המהיר ביותר של המאה העשרים והאחת - המירוץ הטכנולוגי. בבסיס תהליכי ההתעצמות שעובר אגף התקשוב וההגנה בסב"ר ניצבים אתם - מפקדיו וחייליו", אמר הרמטכ"ל, גדי איזנקוט. "חיזוק האפקטיביות להגנה על מרכיבי הכוח שלו נשען במידה רבה על היכולות הגבוהות שלכם".

אלוף ליאור כרמלי מחליף בתפקידו את אלוף נדב פדן, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות. "נדב, השנתיים בהן עמדת בראש אגף התקשוב היו גדושות באתגרים, בתמורות ובצעדים מהפכניים שאותם נדרשת להוביל", אמר הרמטכ"ל, "תחת פיקודך המסור והמקצועי נעשו תהליכים ארגוניים נרחבים באופן מחושב ושיטתי, נבנו תשתיות מהותיות ונסללה דרך חדשנית".

"ליאור, אתה נכנס לתפקידך כשמאחוריך תפקידי פיקוד בכירים רבים בשטח ובמטה, שציידו אותך בידע רב ובהכרה מעמיקה של השטח. אין לי ספק שהיצירתיות והחשיבה האמיצה שהראת לאורך שנים יוסיפו לעמוד לצידך בתפקידך כראש אגף התקשוב וההגנה בסב"ר וכחבר פורום המטה הכללי של צבא ההגנה לישראל", קבע הרמטכ"ל. 

"מעל לשנתיים וחצי חלפו מאז פרסום תר"ש גדעון, המציב את בניין הכוח באגף וחיזוק ההגנה בסב"ר כיעדים בעלי חשיבות עליונה", אמר הרמטכ"ל והוסיף: "הודות לעשייתכם, התקדמנו בשנה החולפת כברת דרך ארוכה אל עבר מימוש החזון וביצענו שינויים משמעותיים בבניין הכוח ובדפוסי הפעלת הכוח. מכובדיי, עליונות צה"ל על אויביו היא ברורה, אבל אנו ערים לסכנת הנפיצות הממשית הקיימת בכמה חזיתות - נפיצות אשר דורשת מאיתנו לפעול בשיקול דעת, ביצירתיות ובתחבולנות, ליזום, ולהעז. אני סומך עליכם שביחד, בייחוד בתקופה ביטחונית מורכבת שכזאת, תשמשו דוגמה לעשייה מקצועית ואחראית, שנמשיך לשמור על מציאות ביטחונית טובה לאורך זמן, ואם נידרש להפעלת עוצמתו של צה"ל - נפעיל את מלוא כוחנו וננצח כל אויב". 

"מהפכת המידע הציבה את הדיגיטל במרכיב מרכזי בכלל ממדי הלחימה המסורתיים וכמימד בפני עצמו במעשה הצבאי ובחיים בכלל", אמר ראש אגף התקשוב וההגנה בסב"ר היוצא, אלוף נדב פדן. "מרכזיותו של הדיגיטל הופכת את אחריות אגף התקשוב רחבה יותר, אנשי התקשוב נמצאים בחזית העשייה המבצעית ומגנים על חופש הפעולה של צה"ל יום יום. כבעבר, גם היום העשייה המבצעית-טכנולוגית מובלת על-ידי אנשים מצוינים. הייתה לי זכות גדולה להיות אתכם בשנתיים האחרונות ואני בטוח שביכולתכם לקחת אותנו לשיאים טכנולוגיים חדשים. ליאור מחליפי, את כל אלה אני מוריש לך. מהיכרותי איתך וממסעך הפיקודי רווי ההישגים, אני משוכנע שבתבונתך ובמנהיגותך תדע להוביל את האגף ואת צה"ל במסע הדיגיטלי החשוב הזה". 
 
"ניתנה לי הזכות לפקד על אגף התקשוב וההגנה בסב"ר בעיתוי ייחודי של מהפכת מידע עולמית והשתנות דיגיטלית, המייצרות יחדיו הזדמנויות וסיכונים משמעותיים אשר הולכים ומתעצמים בקצב חסר תקדים", אמר ראש אגף התקשוב וההגנה בסב"ר הנכנס, אלוף ליאור כרמלי. "נמשיך לחזק את היכולות של צה"ל לפעול במרחב הסב"ר כמפקדה לבניין והפעלת כוח, על מנת להבטיח עליונות בתווך בו האיומים גדלים בקצב מהיר"

"אני מודה לך נדב על תקופת פיקוד מרשימה", הוסיף אלוף כרמלי, "חוללת שינויים מרחיקי לכת למימוש ייעוד האגף המתפתח. לפנינו, אנשי האגף, תקופת עשייה רוויית אתגרים והזדמנויות. יחד נממש את האחריות הכבדה שמונחת על כתפינו".