הדמויות האהובות של דיסני יוצאות למבצע סייבר

בעזרת יערות קסומים וממלכות מפוארות, תרגלו הצוערים של מגמת ההגנה בסייבר התמודדות עם מתקפות רשת מורכבות שעלולות להיות הרסניות. קיבלנו הצצה אל התרגיל שמלמד את הקצינים הבאים על פיקוד במלחמת העתיד, בדרך שאפילו וולט דיסני לא דמיין לעצמו

14.03.18
תומי שטוקמן, מערכת אתר צה"ל

מי שנכנס לחדרי העבודה של צוערי אגף התקשוב וההגנה בסב"ר (סייבר) בשבוע האחרון, נתקל בתמונה קצת משונה. הקירות הלבנים מוחלפים בציורים צבעוניים של נסיכות ויצורים אגדיים, ועל צגי המחשב השחורים מוצגים ארמונות וממלכות. הסיבה לכך היא לא משחק ילדים - אלא תרגיל ממשי, בו ינצלו הצוערים את עולם הפנטזיה והדמיון של "דיסני", כדי לפתח את יכולותיהם כמפקדי העתיד של מגני הרשת בצה"ל.  

התרגיל המסורתי של צוערי האגף נקרא "הקולסיאום", והוא מסמן את נקודת האמצע בהשלמת הכשרתם כקצינים. במשך ארבעה ימים עמוסים ואינטנסיביים, מתנסים הצוערים בהתמודדות עם מגוון תרחישים המדמים מתקפות רשת. לאחר תרגילים בנושא משחקי הכס, הארי פוטר ופוקימון, הגיע תורם של כוכבי דיסני להגן על המרחב הצה"לי הממוחשב.

"כל אירוע שנתרגל במהלך הימים האלו יוכל לקרות לנו בעתיד כקצינים ביחידה", מצהירה הצוערת ה', שנבחרה לפקד על התרגיל במחזור הנוכחי, "אנחנו מתאמנים כדי שנדע להתמודד עם כל אתגר שנפגוש בצורה הכי טובה שאפשר".

הפעם, התרגיל זכה לשם "פנטזיאום", והפירוש מיד מובן - כל קבוצה, המורכבת מצוער המפקד על שלושה חיילים מגני סייבר, מקבלת נסיך או נסיכה שישמשו ככלי ההגנה על הרשת הצבאית. "כל צוות עיצב את החדר והרשת הממוחשבת שבה יפעל במשך שבוע מראש", מפרטת הצוערת ה', "העיצוב נבחר בהתאם לדמות שקיבלו, מהעולם של פוקהונטס ועד לזה של הנסיכה בל".

יריית הפתיחה לתרגיל הייתה באמצעות סרט המתאר את שלוות חייהם המאושרים של הנסיכים והנסיכות שמופרת על ידי 'הרעים' שבאים לפגוע בהם ומנסים להשתלט על הרשת שלהם. "'הנבלים' - מליפיסנט, קפטן הוק וגסטון", מתארת צוערת ה', "הם למעשה שלושה צוערים מצוות הפיתוח, המבצעים תקיפה מתמשכת על הרשת הצבאית, ומטרת הצוותים 'הטובים' היא להביס אותם".

כמו בכל סרט דיסני מוצלח - המטרה היא סוף שמח. הנסיך או הנסיכה המצטיינים יהיו אלו שיגנו על הרשת מפני הרעים בצורה הטובה ביותר, וילמדו בצורה מעמיקה על סוג המתקפה וההתמודדות איתה.

"אי אפשר בלי קצת תחרות, היא הופכת את כולם למקצועיים יותר", מודה מפקדת התרגיל, "החיילים והמפקדים נותנים את כל כולם ומתים להיות המנצחים הגדולים".

המשתתפים עתידים לסיים את התרגיל מאומנים ומוכנים יותר  לקראת תפקידם הפיקודי, או לקראת המשך שירותם האינטנסיבי באגף התקשוב וההגנה בסייבר - "כולם הגיעו ללמוד והרוויחו התנסות מעולה, אז בסופו של דבר - הטובים תמיד מנצחים".