ההשלמה האחודה בבה"ד 7 הגיעה לסיומה

28.02.18
מערכת אתר צה"ל

ההשלמה האחודה בבה"ד 7, בית הספר הארצי לקשר, תקשוב וסייבר הגיעה לסיומה.

השלמת תקשוב אחודה משלבת את המגמה המבצעית ואת המגמה הקרבית. במהלכה לומדים הצוערים לתפעל את מערכות הקשר והשו"ב מרמת הגדוד ועד רמת האוגדה.

בהשלמה שמים דגש על חשיבות קצין התקשוב ביחידות אשר מהווה פונקציה בלתי נפרדת בתכנון כל מבצע או מלחמה, כאשר קשר ותקשוב לכוחות בשטח מהווה תנאי מבצעי לצאת לכל מהלך.

השלמת תקשוב אחודה מהווה פלטפורמה מצוינת לצוערים להבין את הממשקים בין הרמות השונות גדוד,חטיבה ואוגדה, היות ושתי המגמות - הקרבית המיועדת להגיע לרמת הגדוד, והמבצעית המיועדת להגיע לרמת החטיבה ואוגדה נמצאים ביחד ומתרגלים את השלם התקשובי.

בעידן המודרני המבוסס כולו על מערכות המחוברות לרשת, קצין התקשוב צריך להיות גורם מקצועי, איכותי ומשפיע על תכנון של כל מהלך צבאי כזה או אחר. במהלך ההשלמה יזם רע"ן מפקדים, סא"ל שרון איטח, את הפרויקט: "פרח לשורד", בשיתוף עם עיריית רעננה.

במסגרת הפרויקט, התקיימו שלושה מפגשים בהם נפגשו הצוערים עם ניצולי שואה מרעננה. הצוערים הכירו את ניצולי השואה והיוו אוזן קשבת. 

בסיום ההשלמה הגיעו ניצולי השואה אל קריית ההדרכה שבנגב לארוחה חגיגית יחד עם הצוערים. לאחר מכן, המשיכו למופע נטיעות בו נטעו יחד פרחים בבה"ד 7.

משם המשיכו ניצולי השואה לביקור בשלוחת יד ושם שבקרית ההדרכה, ולבסוף הגיעו אל טקס הסיום של ההשלמה האחודה בו חשפו צוערי ההשלמה את דרגותיהם: "את היום המשמעותי ביותר והמסכם לתקופה של 6 חודשים פתחנו במחווה של נטיעת עצים עם ניצולי השואה שעבדנו איתם במהלך ההשלמה", סיפר סג"ם דניאל פיינמסר, אחד הצוערים.

"אני חושב שהמפגש העצום הזה ביום כל כך מרגש של קבלת הדרגות בתור קצין בצה"ל הוא מפגש מעצים, מיוחד והכרחי", המשיך, "המפגש בין עבר להווה היה חוויה מרגשת לשני הצדדים, במיוחד לקראת חשיפת הדרגות". 

"בטקס זה מכבדים אותנו שורדי השואה מהעיר רעננה אשר חנכו לפני מספר שעות ביחד עם הצוערים את גן בה"ד 7", אמר קצין קשר ראשי, תא"ל נתי כהן. "אני מתחייב בפניכם כי אנו, מפקדי צבא ההגנה לישראל, זוכרים ולא שוכחים, עומדים על המשמר ונשבעים - לעולם לא עוד".