כל מה שאתם צריכים לדעת על ההשלמה האחודה

בעידן המודרני בו הטכנולוגיה הולכת ומתעצמת, והשפעתה על שדה הקרב גדלה, בבה"ד 7 (בית הספר הארצי לקשר, תקשוב וסייבר) מכשירים בהשלמה ייחודית המשלבת שתי מגמות את הקצינים שישתלבו בכל הזרועות והפיקודים.

23.08.18
מערכת אתר צה"ל

אל ההשלמה האחודה בבה"ד 7 מגיעים צוערים מכלל המגמות בבה"ד 1- נחשון, מעוז ולהב- ומוכשרים כולם בהשלמה אחת. הייחודיות של השלמה אחודה היא העובדה שמשלבת בתוכה הן את המגמה הקרבית והן את המגמה המבצעית.

השלמת תקשוב אחודה מהווה פלטפורמה מצוינת לצוערים להבין את הממשקים בין הרמות השונות (גדוד, חטיבה ואוגדה) היות ושתי המגמות נמצאות יחד והצוערים מתרגלים ביחד את השלם התקשובי- צוערי המגמה הקרבית המיועדים להגיע לרמת הגדוד וצוערי ההשלמה המבצעית המיועדים להגיע לרמת החטיבה ואוגדה.



אז מה בעצם ההבדל בין שתי המגמות?

המגמה הקרבית:
צוערים שסיימו בה"ד 1 במגמת להב מגיעים להשלמה אחודה בבה"ד 7 אשר מהווה את אבן הדרך האחרונה במסלול ההכשרה של הקשר"גים (קציני הקשר הגדודים) שאורך כשנה ו4 חודשים, בסיום ההשלמה מיועדים להשתבץ בתפקידים ברמת הגדוד.

המגמה המבצעית:
חיילים שהתגייסו ישירות אל מסלול ייעודי לקצונה (אותרו כמתאימים לקצונת תקשוב עוד לפני הגיוס) או חיילים שהגיעו מהיחידות באגף התקשוב וההגנה בסייבר, התפתחו בפלח"יקים בגדודים, בחטיבות ובאוגדות וסומנו כבולטים. המתאימים השתלבו בהכנה לקצונה יחד עם החיילים שהיו במסלול הייעודי לקצונה, יצאו יחד לבה"ד 1 ומשם הגיעו להשלמה בבה"ד 7. הצוערים מיועדים להשתבץ מרמת החטיבה הפלחיקים: ע' קשר"ח, קצינת תקשוב ולומ"ר, תפקידי סגן קצין קשר באוגדה ותפקידים שונים בפיקודים.



הצוערים לומדים לתפעל את מערכות הקשר והשו״ב מרמת הגדוד ועד רמת האוגדה. בעידן מודרני זה המבוסס כולו על מערכות המחוברות לרשת, קצין התקשוב צריך להיות גורם מקצועי, איכותי ומשפיע על תכנון של כל מהלך צבאי. בהשלמה שמים דגש על חשיבות קצין התקשוב ביחידות מתוך הבנה שהקשר והתקשוב לכוחות בשטח מהווה תנאי הכרחי לכל מהלך.

מחכים לכם!