קבוצת הריצה של יחידת ממר"ם מחשבת מסלול מחדש

כשהעבודה היום יומית מלחיצה ועמוסה יש כאלו שמתמודדים עם שחרור המתחים בדרך אחרת - באמצעות הספורט. את אותה הדרך החליטו לאמץ באחת מהיחידות המבצעיות בצה"ל. רגע לפני שיתחילו עוד אימון תפסנו את אחד ממובילי הרעיון לשיחה קצרה

05.03.19
מיכל עבר-הדני, מערכת אתר צה"ל

פעם בשבוע מתכנסים עשרות מהמשרתים ביחידת ממר"ם שבאגף התקשוב וההגנה בסייבר מכלל הדרגות והתפקידים לריצת בוקר בת שעה בפארק הירקון. המשרתים רצים בקבוצות בהתאם למידת היכולת שלהם כשבסיום האימון חוזרים יחד לבסיס ומתחילים את היום.

"היחידה שלנו", פותח ומסביר רב סרן גיא אלוני רמ"ד הנדסת המרחב המבצעי ביחידה ומוביל הפרויקט, "היא מאוד מבצעית וטכנולוגית - מצד אחד עוסקים בפיתוח פלטפורמות דיגיטליות ובמקביל תומכת בתהליכים מבצעיים רב זרועיים מבוססי דיגיטל, מטבע הדברים יחידה מאוד עמוסה עם עיסוק מבצעי אינטנסיבי".

כיצד הרעיון נולד? רב סרן אלוני מספר כי התחביב המרכזי שלו עוד לפני שהגיע ליחידה הוא ריצות: "אני רץ מרתונים בארץ ובעולם וכשהגעתי ליחידה ראיתי איתי הזדמנות להכניס את התרבות הזו של הריצה לתוך ההווי היחידתי ושוחחתי על זה עם מפקד היחידה. סיכמנו שאנחנו חייבים לייצר מסגרת שתאפשר לכל חייל להשתתף באימון ריצה שבועי בין אם אתה טוראי אחרון החיילים ובין אם אתה מפקד בכיר עד מפקד היחידה".

משם הדרך הייתה סלולה - השניים יצאו לדרך עם פיילוט בו רצו לבדוק מה תהיה מידת ההיענות של החיילים ביחידה. "בחרנו להקדיש שעה שבועית שכולם רצים בה ביחד ועושים אימון משותף. שמחנו לראות שההיענות הייתה גדולה".

אני רואה בריצה הזדמנות לפרוק לחצים ולהשתחרר

מאז התוכנית רצה כבר ארבעה חודשים, בקיץ ובחורף החיילים יוצאים מהמיטה לעיתים גם בגשם ומגיעים לשעה שבועית שמהווה גם כן פלטפורמה חברתית ומקצועית. "מעבר למפגש החברתי שהוא עוד מרכיב במשפחה של ממר"ם ומעבר לאורח חיים בריא אני רואה בריצה הזדמנות לפרוק לחצים ולהשתחרר, כשאתה ביחידה כזו שנמצאת בעומס גבוה זה חשוב בעיניי, כמובן לצד זה מדובר במסגרת חברתית בה ניתן לדון בסוגיות מקצועיות עם אנשים משאר הענפים".

האימון נפתח בשבע בבוקר בפארק הירקון- בכל אימון בממוצע מגיעים 15 משרתים המתחילים את הבוקר בחימום משותף. מיד לאחר מכן מתחילים לרוץ בהתאם לקצבים מי שיותר חזק רץ יותר מהר וזה משתנה בהתאם ליעדים לבסוף מסיימים כולם בתרגילי כוח, שכיבות סמיכה, תרגילי בטן ומתיחות.

"לפני יומיים", מספר רב סרן אלוני, "שתי חיילות מהקבוצה רצו עשרה קילומטרים במרתון תל אביב בפעם הראשונה - הקבוצה מכניסה אנשים לאורח חיים בריא של ריצה ועיסוק בספורט, זה מוכיח שכל אחד מסוגל לרוץ אם הוא רוצה ורק צריך לקום מהמיטה".

תציבו לעצמכם יעדים גבוהים, כל אחד והיעד שלו

רגע לפני שיתחיל את האימון רב סרן אלוני שולח טיפ קטן ממנו: "תציבו לעצמכם יעדים גבוהים, כל אחד והיעד שלו - מי שלא רץ בכלל שישים לעצמו יעד של 5 קילומטרים, תמצאו ספורט שאתם אוהבים ומתחברים אליו וזה יעזור לכם לשמור על רציפות ולעשות לאורך זמן וטיפ אחרון - אני ממליץ להתחיל את היום עם אימון ולהתחיל את היום רענן לפני העבודה, לפעמים בסוף היום אין כוח ומתעצלים".

"התכנון שלי לעתיד הוא להביא מאמן מקצועי לקבוצה ולהרחיב את התוכנית לעוד מחלקות, לסחוף אחרינו עוד חיילים ולהטמיע אורח חיים ספורטיבי כדרך חיים", מסכם רב סרן אלוני.