המעבדה שמפתחת סימולטורים בכנס גיימינג מיוחד

בין דוכנים, עמדות ואין-ספור אנשים, ממוקם הסימולטור המיוחד עליו עמלו בשבועות האחרונים האנשים ממעבדת הסימולטורים Future Labs באגף התקשוב וההגנה בסייבר. בכנס ה-"gamerz" שמתקיים בימים אלה הציגו את המערכת שתדמה את דרום לבנון בשילוב עם מנהרות חמאס. אז כיצד זה נראה? צפו

22.04.19
מיכל עבר הדני, מערכת אתר צה"ל

אתמול (ראשון) יצא לדרך אירוע יחיד מסוגו המתקיים זו השנה השנייה - כנס "gamerz", אשר במסגרתו נערכת תערוכה טכנולוגית המציגה חידושים בתחום הגיימינג. בין הדוכנים והעמדות משתתפת תערוכת צה"ל המציגה משקפי מציאות מדומה שפותחו בצבא ע"י מעבדת "future labs" במחלקת עתיד של אגף התקשוב וההגנה בסייבר.

מה זה בעצם "future labs"? מדובר בצוות פיתוח ייחודי המורכב משלושה אנשים אשר נותנים מענה לכל יחידה או חטיבה: "אנחנו מנגישים באמצעות סימולטור תכני הדרכה או אימונים בשטח", מסביר בפנינו רס"ל איתי ברסי, תוכניתן וחבר בצוות. "באמצעות אותם הסימולטורים, אנחנו ממחישים דברים שלא ניתן להתאמן עליהם".

בתערוכה יוצג לראשונה הסימולטור עליו עבדו בתקופה האחרונה, המהווה הדמיה של עיר במדינת אויב ומראה יכולת של סימולציית ירי במטווחים. "המטרה שלנו בכנס היא להראות למלש"בים את היכולת לשלב בין פיתוח משחקים לכל העולם של הצבא באופן מבצעי - להיכנס איתו לצה"ל ובסופו של דבר להשפיע על הלוחמים בקצה".

הכנס, שמתקיים לאורך השבוע, מציג רק קורטוב מיכולות אותו הצוות, אשר אמון על המחשת סביבות ותרחישים ללוחמים השונים. "קשה מאוד לאמן ולהסביר לחיילים באמצעות מצגת כיצד לפעול באירועים מסוימים, כמו השתלטות מחבלים או אפילו פיגוע דקירה. הפיתוחים שלנו מגבירים אצלם את המוכנות ואת היכולת להתמודד במצבים המורכבים באמצעות הסימולטורים השונים", מפרט רס"ל ברסי.

רגע לפני שיחזור לסימולטור בכנס ויחשוף את העבודה המיוחדת שלהם למבקרים נוספים, רס"ל ברסי מסכם: "הצבא מעניק מקום לרעיונות חדשים. אנשים באמת יכולים לבוא עם חזון שאפשר ליישם אותו. אנחנו הגענו עם האהבה לפיתוח משחקים וראינו איך ניתן לשלב אותו בצה"ל ובסופו של יום, גם להבין שאנחנו תורמים ללוחמים ולמשימה כולה".