הצצה מבפנים אל מקצועות התקשוב

באגף התקשוב וההגנה בסייבר, מחכים למתגייסים מקצועות רבים ומגוונים - החל מתוכניתנים, דרך מגני צופן ועד לקציני הקשר הגדודיים הנמצאים בשטח. לקראת יום הגיוס הקרב, שוחחנו עם כמה מהם ואספנו עבורכם את הטיפים, החוויות וכל מה שאתם צריכים לשמוע ולדעת רגע לפני הגיוס

14.01.19
מערכת אתר צה"ל

סמל ר', מפקדת בקורס מגן טופז

התגייסתי בינואר 17 לתפקיד מפעילת מערכות הגנת מידע, כלומר קורס מגן טופז, והיום אני סמל מחלקה בקורס בבה״ד 7 לאחר פתיחת כמה מחזורים בתור מפקדת.
בסוף הקורס כל החניכות משתבצות ביחידת טופז שנמצאת בבסיס צריפין. בנוסף ליחידה תחומי אחריות נוספים שקשורים יותר לתמיכה במערכות שביחידה ומחוץ לה.
במהלך הקורס שאורך כארבעה שבועות תלמדו על מבנה היחידה שאתן מיועדות אליה, על תחומי האחריות והפעילות השוטפת שבכל צוות ביחידה, על המערכות שבהן תשתמשו וכן מועברים תכני מחשוב שיתרמו לפעילות השוטפת שלכן ביחידה. כאשר מגיעים ליחידה מתבצעת החלוקה לצוותים, ובכל צוות מתבצעת חפיפה שאורכה משתנה בין צוות לצוות.
התפקיד משמעותי מאוד, הכרחי לתפקוד של הצבא בשגרה באופן כללי ובזמני חירום בפרט.
ניתן לצאת מהקורס לפיקוד במיונים שנערכים תוך כדי ההכשרה, ובנוסף מהיחידה ניתן לצאת לקצונה - לא דברים שסותרים אחד את השני.
בניגוד להרבה קורסים שמועברים בבה״ד 7, בקורס מגן טופז תדעו את השיבוץ ישירות, ותכירו חברות כבר מהקורס ומהטירונות שיישארו איתכן לאורך כל השירות. הקורס הוא חווייתי ומהנה, וכך גם השירות ביחידה.
הכל תלוי בכן, תהנו, תגיעו עם מוטיבציה, ובהצלחה!

רב"ט טוהר שופר, מפקדת בקורס רכז אמצעי תקשוב

אם אתם מחפשים מקצוע המעניק יכולות ניהול ורישום מלאי ממוחשבות המקבילות לעולם האזרחי הגעתן לקורס הנכון!
מנהלי אמצעי תקשוב אחראיים על הרישום, הדיווח ועל המעקב והשליטה באמצעי התקשוב ביחידות התקשוב השונות בצה"ל. סביבת השירות הינה מרמת הגדוד ועד לרמת הפיקוד.
אז, מה התפקיד כולל?
שירות יחודי ומאתגר הכולל אחריות על נושא הרישום, הדיווח, המעקב והשליטה באמצעי התקשוב ביחידות שבמערך הפרוס של חיל הקשר והתקשוב בבסיסי צה"ל השונים ברחבי הארץ.
התפקיד כולל בין היתר מתן שירות למשתמש בעבודה מול היחידה הטכנולוגית-הלוגיסטית -הפיקודית תוך שימוש במערכות ניהול מתקדמות.
ומה ההכשרה כוללת?
ההכשרה כוללת חשיפה לתחום לוגיסטיקת התקשוב, הכרת תחום ניהול מלאי מחסן התקשוב, בין השאר תוך היכרות עם הליכי ביצוע הנפקות, השאלות וביצוע ספירות מלאי. הליכים המאפשרים ניהול וארגון סביבת העבודה התקשובית תוך אפשרות לרכישת ניסיון לאזרחות בהיבט ניהול מחסן ומלאי ובניהול מערכות ממוחשבות (SAP)- מקצוע מבוקש בחברות אזרחיות.
התפקיד מקביל לקורס האזרחי - ניהול מחסן ממוחשב.
אופי ההכשרה:
משך הקורס כחודש, הקורס הרשתי מתנהל ביחידה בה החיילים מוצבים לסדיר.
מהן הדרישות לתפקיד: הקורס מיועד לגברים ונשים כאחד בעלי פרופיל 45 ומעלה.
שיהיה בהצלחה!

רב"ט נריה פרנס, מפקדת קורס בודק אמצעי תקשוב

המקצוע כולל למידה והתמחות בתפעול של ציוד בדיקה מתקדם, ההכשרה כוללת ביצוע בדיקות באמצעות מכשירי בדיקה שונים ומגוונים.
בסוף הקורס ישנה אפשרות למתאימים ביותר להגיע לפיקוד ואף לצאת לקצונה.
משך הקורס הינו שבועיים והוא מתקיים בבית הספר לקשר, תקשוב וסייבר (בה״ד 7) אשר בקריית ההדרכה.
במהלך השירות תעבדו יחד עם טכנאים ותהיו חלק חשוב ופעיל בצוותי התקשוב אשר ביחידות ובמעבדות מערך תחזוקת התקשוב בבסיסי צה״ל.

רב"ט עדי וקנין, מפקדת בקורס מפעיל דיגיטל מבצעי נייח

התגייסתי לתפקיד מפעיל דיגיטל מבצעי נייח, והיום אני מפקדת בקורס הזה.
בסוף הקורס החניכים משתבצים בכל הדרגים בצבא: בגדודים, בחטיבות, באוגדות, בפיקודים ואף במטכ״ל.
במהלך הקורס, שאורך כחודשיים, תלמדו על מערכות התקשורת המתקדמות שקיימות בצה"ל, התפעול שלהן, הבנתן והקמה שלהן. בסיום הקורס יש תרגיל גדול המאפשר הכנה למצב אמיתי של תפעול כלל המערכות השונות.
התפקיד משמעותי מאוד מהסיבה הפשוטה שבלי תקשורת לא ניתן לקיים אף תהליך מבצעי והתנהלות שוטפת בצה״ל.
ניתן לצאת מהקורס לפיקוד במיונים שנערכים תוך כדי ההכשרה, וקיימת גם אפשרות לחזרה לפיקוד גם מהסדיר. בנוסף מהיחידה ניתן לצאת לקצונה - לא דברים שסותרים אחד את השני.
הקורס מדהים, מעניין, מפתח, מעשיר וחוויתי, וכך גם המשך השירות. הכל תלוי בכם, תהנו, תגיעו עם מוטיבציה, ובהצלחה!

 

סמל ניקול בלנקי, מפקדת בקורס תתמ"ר

קוראים לי ניקול בלנקי, אני מפקדת בקורס תומך תהליכים מבצעיים מבוססי רשת. קורס תתמ״ר הוא אחד הקורסים המשמעותיים ביותר לכשירות המבצעית בצה״ל.
הקורס עוסק ברובו בצורת מעבר המידע והתקשורת בין הזרועות השונות בצבא וביכולת של הצבא לממש את הכוח שלו בצורה האידיאלית והפרקטית ביותר בזכות השליטה בידע ובהכרת הסביבה בה החיילים בשטח נלחמים.
לצבא ההגנה לישראל יש הרבה יכולות פיזיות וללא הכשירות המבצעית של המערכות הרשתיות הוא לא יידע כיצד להשתמש בו.
הקורס מסקרן ולומדים בו הרבה תכנים מעניינים שעוזרים להבין את המערכת הצבאית וכיצד הדברים באמת עובדים בה מאחורי הקלעים.
בנוסף לידע הרב בתחום המבצעי בצבא, חיילי הקורס מתמקצעים גם במקצועות מחשוב שונים כמו system, תקשורת, office שמוסיפים לידע המחשובי שלהם. הקורס עצמו מבגר ומפתח, יש בו הרבה חומר מקצועי ומהקורס יוצאים חיילים בתחילת דרכם בצבא ומוטלת עליהם אחריות גדולה. בנוסף אין ספק שהקורס עצמו הווייתי והחיילים המשובצים בהכשרה הזאת מתגבשים ויוצרים קשרים מדהימים ביניהם, דבר שמאוד חשוב להמשך השירות שלהם כי חיילי הקורס משובצים ביחידות שונות אך ממשיכים גם בסדיר בעבודה משותפת מכיוון שצריכים לוודא את כשירות התקשורת וזאת הם עושים בעבודה משותפת בזרועות השונות בהן ישתבצו (השיבוצים בתום הקורס הם בפיקודים, במטכ״ל, בחיל האוויר, בחיל הים, בממר״ם וביחידות מחשוב נוספות בצבא). 

רב"ט ע' מפקדת בקורס מיישם הגנה בסייבר

באוגוסט 17 התגייסתי לתפקיד מנהל רשת, משם התקדמתי לפיקוד וכיום אני סמל מחלקה בפלוגת להב, בבה"ד 7. תחת הפלוגה נוסף קורס חדש שנוצר עקב צורך בשם "מיישם הגנה בסייבר". תחום הסייבר הוא תחום שהולך וגדל וכך גם הדרישה לחיילים המתעסקים במקצוע. אורך הקורס הוא כ-7 שבועות ובמהלכו נלמדים תכנים נרחבים על עולם הסייבר – מיישם הגנה הוא למעשה קו ההגנה הראשון לאירועי סייבר ואחראי גם על ניטור רשתות. לאחר הקורס החיילים משתבצים בSOCים השונים ביחידות ונותנים מענה לאירועי סייבר. הקורס מקנה כלים רבים גם לתפקיד הצה"לי וגם לאזרחות, הוא חוויתי, מקצועי ופותח דלתות. ממליצה לכל מי שמתעניין בעולם המחשבים ורוצה לצאת מהצבא עם ידע נוסף ובנוסף לזה עם חוויה מהנה להגיע לקורס,
בהצלחה!

רב"ט ליאור ברלין, מפקדת בקורס מנהל רשת

התגייסתי בנובמבר 17 לתפקיד מנהל רשת. לאחר הקורס הגעתי למחנה רעים באוגדת עזה ולאחר מכן חזרתי לבה"ד 7 בתור מפקדת באותו קורס –מנהל רשת.
אז, מה זה בעצם מנהל רשת?
דרישת התפקיד היא להכיר את המחשב, מהרמה הבסיסית ביותר עד לרמת הבנה גבוהה מאוד. מבחינת הלימודים בקורס – הקורס מקצועי, מלמד ומפתח. הוא גם נותן נחיתה רכה לאזרחות – לתפקיד מקביל באזרחות.
הקורס על רמה וחווייתי מאוד, רואים שיש דאגה וחשיבה מאחורי כל פעולה שנעשית ע"י הסגל. לומדים רוב שעות היום אבל היום בכל זאת עובר מהר.
הקורס עד לפני שנתיים התקיים בבית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר (בסמ"ח) שבשלישות רמה"ג וכיום מתקיים בעיר הבה"דים. המקום נותן אופציה ללמידה מעמיקה עם מחשבים ובסביבת עבודה נוחה ומונגשת.
מבחינת השיבוצים בסדיר, השיבוץ של מנהל רשת הוא בכל רחבי הארץ, ממש בכל הבסיסים. מהות העבודה היא כמובן תמיכה תקשובית מקצועית ויעילה.
אני יכולה לשתף מהחוויה האישית שלי שכשהגעתי לסדיר אמרו לי שאני "אתקן מדפסות כל היום" – אני יכולה להגיד בתור אחת ששירתה בתפקיד תקופה התפקיד הוא הרבה מעבר לכך. אני ספציפית גם הגעתי למקום מבצעי, לכן כל תקלה שהייתי צריכה לפתור הייתה משמעותית בשביל ההתנהלות המבצעית.
אם לסכם, התפקיד הוא מאוד חשוב וקריטי להתנהלות בצה"ל, בלב שלם יכולה להעיד שהתפקיד הוא מאוד משמעותי ותורם ותמיד יש אופציות להתקדמות – פיקוד, קצונה, התקדמות ומעבר למחלקות שונות בסדיר. לאחר שירות של כחצי שנה באוגדת עזה הגעתי לפקד על הקורס. פיקוד מאפשר לך להיות ה"אמא ואבא" של החיילים. אתה מכשיר אותם להיות מנהלי רשת מצויינים בשטח.
בלעדינו לא הייתה מתאפשרת לחימה והתקדמות מבצעית ברמה התקשובית,
בואו להיות מנהל רשת!