טקס החלפת מפקד גדוד צמרת

ביום שלישי, התקיים טקס החלפת מפקד גדוד צמרת בראשות ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ליאור כרמלי, קצין הקשר הראשי, תא"ל יריב ניר ומפקד לוט"ם, תא"ל רמי מלאכי. לאחר מעל שלוש שנים של פיקוד ופיתוח הגדוד סיים סא"ל יניב נמני את תפקידו והעביר את הפיקוד לסא"ל ליאור פינקלשטיין

28.03.19
מערכת אתר צה"ל

"סיום זה מסכם מסע ארוך של שירות משמעותי בצה״ל ובאגף התקשוב וההגנה בסייבר במשך 24 שנים", מציין סא"ל נמני, "עם כניסתי לתפקיד רק התחלתי להבין מה חשיבותו ומה יכולתו של גדוד צמרת, גדוד המפעיל מערכות מבצעיות ואסטרטגיות אשר משפיעות על קבלת ההחלטות בצה"ל. במהלך כהונתי, הגדוד עבר שינויים לא מעטים בכלל התחומים כולל סיום מתוק מאין כמותו עם קבלת גדוד מצטיין רמטכ״ל.

"רק השבוע חווינו מעבר משגרה להפעלת חמ״לים ומערכות, מעבריות מהירה ואיכותית עם מוכנות לכל תרחיש שיוחלט. הישגים אלו לא באו סתם כך, הם באו בזכות אנשים נפלאים ומקצועיים שאין כמותם אשר עומדים כאן לפניכם. נבחרת אנשים מצויינת שכל מפקד יכול ללכת איתם לקרב. עומד כאן ומסתכל עליכם ופשוט גאה, גאווה של אבא לילדיו ומודה לכם על תקופה ארוכה, מאתגרת ומחשלת. בזכותכם אזרחי ישראל ישנים בבטחה. גדוד צמרת הוא גדוד עם עבר והווה עתירי משימות וללא ספק עם עתיד ארוך ומבטיח״.

״שמו של גדוד צמרת מעיד על כוונותיו התמידיות, אך גם מרמז על שורשיו הנטועים עמוק בהיסטוריה של מדינת ישראל, צה״ל והמאמץ התקשובי", הוסיף המפקד הנכנס, סא״ל ליאור פינקלשטיין, "הגדוד, מהראשונים שהוקמו בצבא, גדוד ייחודי ובלעדי, העוסק מליבות התקשוב ועד לשכות הבכירים, ממטוסי הממסר ועד למוצבי השליטה התת- קרקעיים.

"רק השבוע, נוכחנו לראות את הקו המטושטש והצר המבדיל בין שגרה, הסלמה ומוכנות למלחמה- גדוד ״צמרת״ היה וימשיך להיות ערוך לשמירת רציפות וליבות התקשוב כחלק מהמאמץ התקשובי השלם. גדוד צמרת הוא גדוד מבצעי! מבצעיות אינה נמדדת במיקום הגיאוגרפי, רמת הפעילות או תלוש השכר. מבצעיות היא נורמה יחידתית, תפיסת תפקיד אישית, מקצועיות, זמינות וגישה אחראית מרחיבה. אלו, מייסודות ״צמרת״".