חושבים שתצליחו לפתור את אתגר הסייבר החדש של צה"ל?

חולמים לשרת בתפקיד שממצה את היכולות הטכנולוגיות הגבוהות שלכם? אתם מלש"בים שמתעניינים בעולם הסייבר? בדיוק בשבילכם יצרו ביחידת "חושן" של אגף התקשוב וההגנה בסייבר (סב"ר) את אתגר הסייבר, שמציע לכם הזדמנות להשתלב בעולם התוכן הייחודי. צאו לדרך

05.02.20
עמית מלמד, מערכת אתר צה"ל

ביחידת "חושן" של אגף התקשוב וההגנה בסייבר (סב"ר) חושפים היום לראשונה את אתגר הסייבר החדש, שנועד לאתר "יהלומים" חבויים בצה"ל שיכולים לקחת חלק בפעילות היחידה המיוחדת - אפילו אם הם לא משרתים בה כיום.

"האתגר מאפשר לנו להגיע בדרך לא קונבנציונלית לחיילים מוכשרים שיוכלו אולי לשרת בתפקיד משמעותי בסייבר ולתרום מהידע שלהם", מסביר ראש מדור הסייבר ביחידה, רס"ר מ'. 

גם המלש"בים שבקהל מוזמנים לקחת חלק: "אנחנו מספקים לצעירים לפני גיוס הצצה מיוחדת לעשיית היחידה מעיניהם של מגיני הסייבר. אלו מהם שיגיעו להישגים ברמה הנדרשת, יוכלו גם הם לשלוח מייל ולהיכנס למאגר שעשוי לתת להם יתרון מאוחר יותר במיונים ליחידה". 

אז מה בדיוק זה כולל? לאתגר חמישה שלבים, שנבנו על ידי צוותים בעלי ייעודים שונים במדור הסייבר של "חושן". הוא נפתח בחידה המכילה פסוקים מהתנ"ך, שבסיומה יגיעו הפותרים נכונה לכתובת אינטרנט שתוביל לשלב הבא - מרכז ניטור סייבר. המשתתפים יצטרכו לתת מענה ראשוני לאירוע, לאתר תקיפה שהתרחשה, להגיע למחשב שהותקף ולמצוא קובץ שיעביר אותם לשלב הבא.

כתב החידה

לאחר מכן, הם יקבלו הקלטת תקשורת ממנה יתבקשו להוציא מידע מוצפן מהרשת שהותקפה, וכך יגיעו לשלב הנוסף - המעבר מהגנה להתקפה. המתמודדים יפרצו את ההגנות בשרת של התוקף, יגלו את זהותו ואיך להגיע לקובץ שמכיל את הווירוס.

בשלב האחרון והמורכב מכולם, יבצעו המשתתפים תהליך חקירה בקובץ הווירוס המכיל את כל המידע על הארגון שתקף, ויוציאו ממנו סיסמה. אותה ישלחו לכתובת המייל של היחידה ובכך יסיימו את האתגר כולו. בהמשך תיפתח בפני מועמדים שגילו יכולות מתאימות אפשרות לגשת לריאיון - שבסופו גם ייקבע אם המשרת יתקבל ליחידה, זאת לצד כמובן שיקולים מערכתיים שונים. 

"המשרתים במקצועות הסייבר הם אנשים בעלי חשיבה מחוץ לקופסה, עם יצירתיות, אלתור ויכולת טכנית גבוהה", מסכם רס"ר מ'. "אנחנו מקווים לאתר בדרך הזו את המוחות המבריקים שלא ממצים את הפוטנציאל שלהם, ויוכלו לתרום למערך הסייבר הצה"לי תוך שירות מספק ומשמעותי".

חשוב: בכל שלב באתגר, גם אם לא סיימתם את כולו, תוכלו לשלוח את הפתרונות למייל הבא: cyberCHALLENGE2020@gmail.com לצד שם מלא, מספר טלפון, והאם אתם משרתים בסדיר או מלש"בים.

זקוקים לרמז? לחצו כאן