הכירו את המ״פיות של גדוד איתנים

04.03.20
מערכת אתר צה"ל

גדוד איתנים הוא גדוד תקשוב מרחבי אשר ייעודו הוא קליטה, הטמעה, תפעול ואחזקה של מערכות תקשורת בשטח. הגדוד פרוס מהצפון ועד הדרום ומאפשר מענה רציף ואיכותי.

סגן טל בנישתי התגייסה ביולי 2015 והייתה במגוון תפקידים באגף התקשוב וההגנה בסייבר, מלוחמת בגדוד הל"א (הלוחמה האלקטרונית) ועד לסגנית תקשוב ביחידת יהל"ם. כיום היא מ"פ בגדוד "איתנים" ומפקדת על יותר מ-45 חיילים ואנשי קבע.

טל אחראית על כל תשתיות התקשורת בגזרת איו"ש וגוש דן ואחראית על מתן מענה למשתמש הצבאי ולשטח. "לפני שהתגייסתי עסקתי באומנות ואהבתי מאוד לצייר, אני מגדירה את עצמי כאישה אסרטיבית ששואפת להישגים, מציבה יעדים ועומדת בהם", היא מספרת.

טל ציינה שנקודת השיא שלה בשירות הצבאי הייתה בקורס הקצינים ובמסלול שעברה בל״א, "לא הייתי בטוחה שאני מסוגלת להיות קצינה ולא חשבתי שיאמינו בי מספיק, אבל אני תמיד עושה את מה שאני חושבת שהוא הכי נכון עבורי ועשיתי אותו כשהפכתי לקצינה בצה"ל. התפקיד שלי הוא תפקיד קשה שדורש יכולות שליטה, ניהול וביצוע סדר עדיפויות. התפקיד שלי הוא מאוד מפתח ומלמד ואני מלאת גאווה לשרת בגדוד שלי". משתפת טל.

טל מאמינה במשפט "העוז להוביל והענווה ללמוד", היא אומרת שהנשים הן עם חזק בעל יכולת לעמוד בחזית ולהשפיע על דור העתיד.

סרן אופיר שפיר בת ה-24 גם היא משרתת כמ"פ בגדוד. אופיר הייתה בשירות סדיר בחטיבה 460 ולאחר מכן יצאה לקצונה. במהלך שירותה שירתה במספר תפקידים ובין היתר כסמ"פ הפת"ק באוגדת איו"ש, קשר"גית 636 "ניצן" ומ"פ איתנים דרום.

אופיר מגדירה את עצמה כאישה עצמאית ופועלת להשגת הדברים על הצד הטוב ביותר. "התפקיד שלי הוא תפקיד מאתגר המשלב את העולם הטכני והמקצועי יחד עם העולם המבצעי בגזרה חמה ומעניינת בה המעבר המבצעי הוא מאפס למאה ברגע".

טל מספרת שהתפקיד שלה הוא מקצועי ומבצעי כאחד ונדרשת אחריות ומסירות רבה כדי לבצעו, "הפיקוד על כ-60 חיילים ואנשי קבע והגנה על גזרה מבצעית שהיא גם הבית שלי זה דבר שאני מתחברת אליו ומגדירה אותו כדבר האהוב עלי בשירות הצבאי שלי".

טל ואופיר ממשיכות להוביל את החיילים שלהן להצלחה ומאמינות שבתור נשים חזקות ניתן להצליח בכל דרך בחיים!