הכירו את המערך החדש שיאחד את כל מגני הרשת - תחת קורת גג אחת

עד היום, הזרועות והאגפים היו אחראים על הכשרות הסייבר ופיתוח כוח האדם בגזרתם. לאחרונה, הבינו בצה"ל שיש צורך בהקמת גוף עצמאי שיפתח את הכשירות המבצעית וידאג להתמקצעות של מגני הסייבר. אז למה בעצם הקימו אותו? ומה זה אומר בפועל? כל הפרטים על המערך שיאחד את החיילים שמגנים עלינו ברשת

24.08.20
עינב גרינברג כהן, מערכת אתר צה"ל

כמעט כולנו, בתור חיילים וקצינים בצה"ל, משתמשים במחשבים על מנת לבצע את העבודה שלנו - חלקם בלמ"סיים, חלקם סודיים, וחלקם סודיים ביותר. הם לעיתים מכילים מידע רגיש ומסווג, שמסוכן שיגיע לידיים הלא נכונות. חשבתם פעם איך אותן רשתות נשארות מוגנות?

על המשימה הזאת - אחראים מגני ומיישמי ההגנה בסייבר. הם פועלים על מנת להבטיח את עליונות צה"ל במרחב הקיברנטי, לטובת שימור חופש הפעולה ורציפות התפקוד המבצעי בכל הזירות. 

למשרתים אלו חשיבות ואחריות רבה בהגנה, מניעה, וסיכול פעילויות תקיפה במימד הסייבר, במטרה להגן על התהליכים והיכולות המבצעיות של צה''ל.

 

והם כבר לא עומדים לבד - ביום רביעי האחרון, הוחלט לאגד את כל בעלי התפקידים האלו למערך אחד. "אל מול איומי הסייבר הרבים, החלטנו להקים את מערך ההגנה בסייבר הצה"לי. מדובר במערך מקצועי ייחודי, רב זרועי, המהווה מרכיב הכרחי במשימת ההגנה להבטחת עליונות צה''ל", הדגיש ראש אגף התקשוב וההגנה בסב"ר, אלוף ליאור כרמלי. 

עד היום, הזרועות והאגפים היו אחראים על הכשרות הסייבר ופיתוח כוח האדם בגזרתם. כעת, המערך יהיה אחראי על תהליכי פיתוח, כשירות מבצעית והתמקצעות מגני הסייבר מכל הזרועות והאגפים. הם יעברו הכשרה אחודה, והפעלת הכוח תהיה באחריות המערך. 

הקמתו ומיסודו של מערך ההגנה בסייבר מדגיש את התלות והקשר הרב-זרועי והרב-מימדי, והוא מהווה מרכיב הכרחי ומשמעותי בפיתוח כשירות יכולות אנשי המערך בכלל זרועות צה''ל לביצוע משימת ההגנה במרחב הרשת. אלוף ליאור כרמלי סיכם בפנייה אל המשרתים: "הקפידו לשתף ידע ולהעשיר אחד את השני. יחד נייצר מערך הגנה אפקטיבי לקהילת סייבר צה"לית שיכולה להתמודד מול כל אתגר". 

הצטרף לדבריו ראש חטיבת ההגנה בסייבר, תת-אלוף ד': "היום הוקם מערך הגנה אפקטיבי, מקצועי ומבצעי. מאפייני המימד הקיברנטי מחייבים אותנו לעבודה רב- זרועית תוך שותפות ורעות. רק אם נשכיל לעבוד יחד נצליח לשמר את חופש הפעולה המבצעי של צה״ל".