"כשאנו מחברים את כולם לכולם - אנו יוצרים מיצוי ואופטימיזציה של תמרון"

שלשום התקיים טקס חניכת מבנה מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית באגף התקשוב וההגנה בסייבר. הטקס נערך בבסיס הקריה בראשות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי ובנוכחות ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ליאור כרמלי. המבנה החדש שנחנך הוקם ע״י הטמפלרים במושבה 'שרונה' במאה ה-19.

22.12.20
מערכת אתר צה"ל

מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית, ובראשה תא"ל זיו אבטליון, הוקמה לפני כשנה כחלק מתר״ש ׳תנופה׳, במטרה לכונן בצה״ל מרחב צה״לי, דיגיטלי ומודרני. המנהלת אחראית על הובלת תהליכי עיצוב ומימוש העליונות הדיגיטלית בצה״ל באמצעות העצמת פלטפורמת האינטרנט המבצעי - כמאפשרת מרכזית לתהליכים רב מימדיים ורב זרועיים. יעד נוסף של המנהלת הוא עיצוב מרחבי הלחימה על בסיס תשתיות דיגיטליות, קישוריות, העצמת עולמות הידע והמידע והבינה המלאכותית ועוד.

 
במהלך הטקס נחשף המבנה, התקיימה גזירת סרט חגיגית, הוצג סרט על הקמת מנהלת ועשייתה ולאחר מכן הוצגה מצגת על ״הקטרים המבצעיים״ - יחידות ממגוון תחומים אשר משמשות כמובילים דיגיטליים שמהווים סוכני שינוי בהשתנות הדיגיטלית של צה״ל .
 
״קצב ההשתנות בעולם הדיגיטל גבוה - כל מה שקרה במימד האווירי בעשר שנים קורה כיום בדיגיטל בחודש, ובעוד חמש שנים כל יום בדיגיטל יהיה כמו עשור במימד האווירי והיבשתי", פתח בדבריו הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, "הדיגיטל מתיך הכול להכול וזוהי טרנספורמציה במלוא מובן המילה: כשאנו מחברים את כולם לכולם אנו יוצרים מיצוי ואופטימיזציה של תמרון, של מודיעין ושל אש, מה שאתם עשיתם בזמן כל כך קצר זה הישג חסר תקדים".

"אתם יודעים לרתום את כל הגופים עם מיטב היצירה, מיטב הפיתוח ומיטב החדשנות כדי לייצר לצה״ל את היכולות האלה. ישנו קשר ישר בין מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית וההישגים שלה לבין היעד האסטרטגי של מדינת ישראל והביטחון הלאומי״, הוא המשיך. 

״המבנה שאנו חונכים היום שוקק חיים ועשייה שכל כולה חדשנות פורצת דרך התורמת לאפקטיביות צה״ל ולהשתנות דיגיטלית בכלל הרבדים: תהליכים מבצעיים, ארגון מבוסס מידע, צה״ל דיגיטלי, תרבות, מנהיגות ואוריינות דיגיטלית", הוסיף ראש מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית, תא"ל זיו אבטליון, "בסוף שנה שעברה יצאנו לדרך כמנהלת, והנה אחרי שנה, אנו עדים לשינויים דיגיטליים משמעותיים מאוד בכלל תחומי העשייה בצה״ל. מדובר בהצלחה בקנה מידה שאינה מביישת את מיטב חברות ההיי-טק בעולם ומעצמות מובילות בתחום הדיגיטל".

"אדגיש כי אנשי המנהלת המעטים יחד עם כלל הזרועות והאגפים בצה״ל הם אלו המחוללים את הדברים הנפלאים שאנו זוכים להנגיש לצה״ל בכלל, ולקצה המבצעי בפרט", הוא סיכם, "מדובר באנשי חזון ודמיון המצליחים לראות דברים אחרת ולזהות כל הזדמנות ופוטנציאל בתהליכי ההשתנות- בעשייתם זו, מהווים מכפיל כוח משמעותי לצה״ל".