במיוחד בזמן הקורונה - כך תשתמשו באפליקציה לנסיעות משותפות

יחידת שחר בלוט''ם שבאגף התקשוב וההגנה בסייבר, משיקה בימים אלו, בשיתוף מחלקת מערכות מידע בחט"ל וחטיבת הלוגיסטיקה, את אפליקציית 'בדרכים' - פיתוח המאפשר לחיילים, אנשי קבע ועובדי צה''ל לאתר 'טרמפים' עם אנשי צבא נוספים. באמצעות 'מפה' דיגיטלית, והזדהות דרך הפלטפורמה הצבאית 'קליק', נחסכת תנועה בתחבורה ציבורית, דבר שהכרחי ביותר בימים אלו בעקבות התפשטות נגיף הקורונה

03.05.20
מערכת אתר צה"ל

הרעיון נהגה במסגרת תוכנית 'fast forward' בהובלת מדור חדשנות שבאגף התקשוב. האפליקציה מציעה טרמפים עם אנשי קבע המחזיקים ברכב, ומקשרת בין חיילים לאותם נהגים באופן מאובטח. היישומון עובד כך שהנהג מזין את פרטי נסיעתו ומציע את רכבו, בעוד חיילים אשר מחפשים דרכי הגעה לבסיס ולבית, יכולים לאתר את הנסיעה הזו וליצור קשר עם הנהג.

לדוגמה: קצין יוצא מידי בוקר מביתו שבנקודה A לבסיס שבנקודה B. ברכבו הפרטי יש עוד 3 מקומות פנויים. הקצין מזין פרטים אלו באפליקציית 'בדרכים'. חייל נוסף, אשר צריך לנסוע במסלול זה בשעות דומות, יוכל לאתר באפליקציה את הרכב ואת מספר הטלפון של הנהג, לנהל איתו שיחה ולהצטרף אליו לנסיעה למקום חפצו. מלבד ההימנעות מחשיפה ונסיעה בתחבורה ציבורית, נחסכים משאבים רבים.

רס״ן אורנית אביטן ג׳ורנו שמשרתת באט״ל ויזמה את פיתוח היישומון, מזמינה כעת את משרתי הקבע, להיכנס לאפליקציה, להירשם ולהציע טרמפים לחיילים שזקוקים להגיע לבסיס ולסייע להם. 


ניסיתי להתחבר ל'קליק' דרך האייפון וזה לא עבד, מה לעשות?
בעלי אייפון צריכים להשתמש ב'גוגל כרום', כיוון שההזדהות דרך 'קליק' לא נתמכת ב'ספארי'.

מהו סדר הפעולות להרשמה לאפליקציה?
לפני השימוש הראשוני יש להיכנס ל'קליק' ולבצע שם שימוש ראשוני. על כן, היכנסו לפלטפורמת 'קליק' דרך הקישור שהגיע אליכם במסרון. התהליך הראשוני של ההתחברות ל'קליק' אורך מספר דקות. הרישום בקליק הוא הזדהות צה''לית אשר באמצעותה אפשר להשתמש במערכות צה''ל השונות מהפלאפון- בינהן אפליקציית 'בדרכים'.
לאחר שנרשמתם והונפקה לכם סיסמא קבועה, תוכלו להיכנס לאפליקצית 'בדרכים' דרך הלינק שנשלח אליכם בסמס. בפעמים הבאות, תוכלו להתחבר לאפליקציה ישירות ללא כניסה ל'קליק'.

מי הוא הנהג ומי הנוסע?
'אני הנהג'- הכוונה לנהגים אשר מציעים להצטרף לנסיעתם.
'אני הנוסע'- הכוונה למי שרוצה להצטרף לנסיעה. שימו לב שהאפליקציה מציגה נסיעות בטווח 4 ימים קרובים, ומאפשרת לעשות חיפוש לפי ערים.

איך אדע מי הנהג שאליו אצטרף?
האפליקצייה בטוחה ודורשת הזדהות צה''לית, כך שרק אנשי צבא יוכלו להתחבר דרכה. בנוסף, מומלץ ליצור קשר עם הנהג לפני הנסיעה על פי מספר הטלפון שלו המופיע באפליקציה.

נתקלתי בבעיות בהתחברות ל'קליק', מה לעשות?
טלפון לנושאי 'קליק': 03-7706015
ובמייל: clicksupport@idf.il

יש לי בעיות ב׳בדרכים׳ או סתם רעיון לשינוי ושיפור, מה עליי לעשות?
מייל לפניות לנושאי 'בדרכים': Carpool@idf.il