בעולם הנוכחי, שהופך יותר ויותר דיגיטלי, גם תהליך קבלת החלטות בצה"ל צריך להיות פשוט, ומבוסס מידע ונתונים. זו בדיוק המטרה של מערכת 'תנופה', שפותחה על ידי אגף התקשוב ואכ"א ומטרתה להנגיש למפקדי וסגלי משא"ן כלי עזר דיגיטלי על היחידה/הארגון שלו, ולסייע לו בקבלת החלטות מהימנות בתחום משא"ן המבוססות על נתונים.

על פיתוח המערכת אחראים אנשי מדור "תומכות החלטה" ביחידת שחר, בית התוכנה למערכות ארגוניות תומכות לחימה. "למדור יש שני כובעים", מספר הרמ"ד, רס"ן יוני ווטה, "ראשית, אנחנו עוסקים בתהליך של מיצוי מידע ומערכות BI (בינה עסקית), שמטרתו לתת למפקדים ואנשי מקצוע את היכולת להוביל תהליכים על בסיס מידע מאומת". 

"שנית, אנחנו מתמקדים ב-data science (מדע הנתונים). המשמעות של זה, היא שאנחנו יודעים לחזות איפה דברים יעמדו בנקודת זמן מסוימת. לדוגמה, אנחנו מחשבים התאמה של מקצוע למלש"בים - לפני שחייל מתגייס, אפשר לחזות איפה כדאי יותר שישובץ".

הרמ"ד מסביר כיצד המנגנון עובד: "המערכת שפיתחנו מחולקת לשני צירים - ציר שוטף יומיומי וציר חירום. בציר השוטף, היא מתלבשת על הרבה מערכות מידע שקיימות בצה"ל, למשל אחת שמזינים בה את ההכשרות שכל חייל עבר, אחת שמזינים בה תאונות דרכים ועבירות, ועוד. 'תנופה' שואבת מידע מכל אלו ומייצרת 'בריכה של מידע'".