הכירו את התפקיד מנהל DC

לא הרבה אנשים שמעו עליו, והכתבה הזו נועדה כדי לעשות לכם סדר - אז מה מה עושה מנהל DC ביום-יום, איך נראה הקורס ואיפה אפשר להשתבץ? כל הפרטים

12.01.21
מערכת אתר צה"ל

בשנים האחרונות צה"ל הולך ומתפתח בעולמות התשתית ובהחזקת חוות שרתים רבות וגדולות (DC-Data Center). יחידות רבות בצה"ל מנהלות כיום DC-ים מורכבים בכל קנה מידה, והצורך בבעלי מקצוע בתחום אחזקת וניהול ה -Data Center הינו מובהק.

מה עושים בתפקיד?
מנהלי ה - DC עוברים הכשרה על עולם ה -IT בכל היבטיו, ובתפקידם בשטח מתפעלים את השרתים והרכיבים ב - Data Center, תוך שיפור וייעול הביצועים שלהם. מדובר בתפקיד מבצעי ומשמעותי במיוחד, אשר חיוני לשמירה על הרציפות התפקודית של צה"ל.

מהו מהלך ומבנה הקורס?
קורס מנהל DC מתקיים בבית ספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר (בסמ"ח) של אגף התקשוב וההגנה בסייבר. הקורס נמשך עשרה שבועות שבהם יתעמקו החניכים בנושאים כגון חומרה, תקשורת, לינוקס, אחסון, וירטואליזציה ועוד. בנוסף, החיילים יתנסו בעבודת צוות ויתמודדו עם מצבים שונים המדמים עבודה בלחץ ותקלות שונות ב - DC.

איפה ניתן להשתבץ בסיום הקורס?
ניתן להשתבץ בכלל הזרועות והפיקודים בצה"ל.

איך נראה יום בשירות הסדיר?
מדובר בתפקיד מבצעי ומסווג, אשר בו מנהלי ה - DC מתפעלים את חוות השרתים באופן שוטף ובנוסף מתעסקים בפרוייקטים שונים, בייעול ובשיפור תהליכים, ובבקרה על החווה ורכיביה. חוות שרתים הינה בין המקומות הרגישים בצה"ל ולכן נדרשת ממנהלי ה - DC יכולת עבודה תחת לחץ, אחריות ומקצועיות.

מה התפקיד מעניק לאזרחות?
מנהל DC הוא מקצוע מבוקש גם באזרחות. מנהלי ה-DC שישקיעו בתפקידם ויצברו ניסיון יהיו מבוקשים מאוד על ידי החברות הטכנולוגיות הגדולות.

ולסיום, טיפ למתגייסים:
מדובר בקורס ובתפקיד מבצעי ואינטנסיבי, ויחד עם זאת מאוד חוויתי משמעותי, בעל ערך רב למערך הטכנולוגי והמבצעי של צה"ל. חשוב להגיע עם ראש פתוח והרבה רצון ללמוד ולהתחבר לאנשים.