הכירו את תפקיד הפרויקטנט/ית

אספנו בשבילכם את כל המידע שצריך לדעת על התפקיד פרויקטנט/ית

11.06.20
מערכת אתר צה"ל

מה עושים ביום יום במסגרת התפקיד?
במסגרת התפקיד, נמצאים בצוותי פיתוח ומחקר, וחוקרים פרוייקטים - כחלק מזה, בודקים אותו ולפי הידע המקצועי משפרים ומתקנים את התוכנה. למעשה, כל פרוייקט שיוצא או שעובדים עליו עובר דרך הפרויקטנט/ית.

מה התפקיד נותן לאזרחות?
התפקיד מעניק ניסיון לאזרחות, שכיום נחשב הדבר החשוב ביותר בעולם ההייטק. בכל ראיון עבודה נשאלת שאלה על ניסיון, וכמו בכל מקצוע, הדרך הטובה ביותר להתמקצע היא דרך התנסות.

איך מתקבלים לתפקיד?
התפקיד מיועד לבנים או בנות שעשו עתודה במקצוע הנדסאי תוכנה או אלקטרוניקה (י"ג -י"ד). בשנת י"ג מקבלים מיונים למבחנים בכתב, שבודקים ידע בתכנות. במידה ועוברים אותם, מוזמנים לראיונות בחמש יחידות שונות - כל אחת שואלת שאלות חשיבה וידע. הן לרוב יחפשו אנשים שמתעניינים במקצוע ומראים חשיבה יצירתית, מוטיבציה ורצון לעסוק בתחום.

איך נראית ההכשרה?
בשנה י"ד, מי שעובר את המיונים ומקבל שיבוץ למקום שבו הולך לשרת, משולב בפרוייקטים. במהלך השנה הזו, הוא מתייעץ עם האנשים שהולכים לשרת איתו ועובד על פרוייקט אישי, כך שהוא מכיר את העבודה והאנשים עוד לפני הגיוס. בתום י"ד, הפרוייקטנטים מתגייסים לאותה היחידה בה ביצעו את ההכשרה טרם הגיוס, ומתחילים רשמית את תפקידם. לרוב פרויקטנטים לא עוברים קורס, בגלל ששנת י"ד נחשבת כמעין הכשרה. לעיתים, עוברים הכשרה פנימית ביחידה (בלימוד עצמי).

איפה ניתן להשתבץ?
במגוון יחידות הפיתוח באגפים ובזרועות.

עובדה מעניינת על התפקיד:
מכירים כשנה מראש את האנשים איתם עומדים לשרת בשירות הסדיר, וזה גורם לנחיתה רכה ביחידה.