כך גדוד אמירים לקח חלק ב'שרשרת הברזל'

בשבוע שעבר התקיים תרגיל 'שרשרת הברזל' ביחידת לוטם שבאגף התקשוב וההגנה בסייבר. מטרת התרגיל היא שיפור הכשירות והמוכנות של יחידת לוטם למימוש אחריותה במצבי קיצון.

07.12.20
מערכת אתר צה"ל

יחידת חושן היא היחידה שמחברת בין צרכים מבצעיים ליכולות טכנולוגיות ומייצרת פתרונות ומערכי תקשורת מאובטחת המותאמים לכל פעילות ומשימה בצה״ל בחירום ובשגרה. היחידה מאפשרת קישוריות, סגירת מעגלים וחיבור בין יכולות שונות - מודיעין, אש, חה״א והכוחות בשטח - ובכך מחזקת את הרב זרועיות בצה״ל.

היחידה קולטת את הדרישות מהשטח, מייצרת את התקשורת, מממשת מדיניות קשר ומספקת רשת חזקה ויכולות טכנולוגיות מתקדמות למשתמש בקצה.

ליחידה שלושה גדודי קשר המאפשרים את זמינותו ורציפותו של הקשר והמידע בצה״ל: אמירים - גדוד קשר ארצי נייד אשר נותן מענה לכלל הזרועות, הפיקודים והיחידות השונות. ברשות הגדוד אמל״ח המיועד לתת מענה מהיר ומיידי בכל מקום שנדרש.

״גדוד התקשוב אמירים הוא גדוד ארצי האחראי על הפעלת פלטפורמות מטכליות מבוססות תקשורת רחבת סרט/תקשורת לווינית עבור כלל זרועות צה״ל באימונים, במב״ם ובפעילויות כאלו ואחרות של משימות מיוחדות״, מספר סא״ל סהר מחלוף, מג״ד אמירים (376).

״הגדוד לקח חלק גדול בתרגיל ואליו נוספו גם אנשי מילואים רבים. זהו אימון ששילב אותם בצורה מדהימה והיה משמעותי ביותר בשביל המילואים. לא היה כמותו בשנתיים האחרונות. הצלחנו להעלות את רמת הכשירות של הצוותים בצורה הטובה ביותר״.

הגדוד תרגל הקמת צומת קשר מטכ״לי (מקום מרכזי שמאפשר את כיסוי המלחמה עבור הגופים ועבור הפיקודים שנמצאים במרחב הלחימה שלו). הצומת בנויה מכמה פלטפורמות שונות, ביניהן תק״ש רדיו, תרגול כוננויות והפעלתם, פריסת כלים בשטח ועוד.

״בתרגיל תרגלנו סיטואציות שונות שיכולות להתרחש ובדקנו את התמודדות הגדוד עם המקרה, למשל אתר קשר שנפל ודורש טיפול. במקרה כזה הגדוד צריך להגיע במהירות, להחליף את כל היכולות של אתר הקשר ולמבצע אותו מחדש״, מספר סא"ל מחלוף.