הכירו את "תמונה נבונה"

25.08.21
מערכת אתר צה"ל

אירוע ראשון מסוגו במחלקת התקשוב של חטמ"ר שומרון בפיקוד המרכז: לראשונה, נפגשו המוחות שמאחורי הפרוייקט המהפכני "תמונה נבונה", מדור דיגיטל במטה משא"פ פקמ"ז, עם שלושת בתי התוכנה אשר עמלים בתקופה האחרונה להגשמת החזון ומבצוע המערכת.

צה"ל עובר מהפך דיגיטציה מקיף בשנים האחרונות: הטכנולוגיה מגיעה עד ללוחמים בקצה, מקצרת תהליכים והופכת את הצבא לגוף רב-זרועי, מתקדם, מקושר ויעיל.

גזרת איו"ש אינה נותרת מאחור- וגם היא נהנית מפירות הפיתוחים הטכנולוגיים. מדובר בגזרה בעלת אופי מיוחד- היא חסרת גבולות מוגדרים, יש בה אוכלוסייה מעורבת, והחיכוך בין התושבים גדול. על כן, בתי התוכנה מפתחים מערכות תקשוביות ייחודיות לפיקוד אשר מטרתן לעזור ללוחמים התופסים קו בגזרה ומאיישים את המוצבים לשמור על בטחון שוטף ולמנוע חיכוכים מיותרים.

פרוייקט ההתנעה של "תמונה נבונה" בהובלת צוות התקשוב של פקמ"ז ומנהלת ט"ד, יאפשר למפקדים מרמת המ"פ ומעלה לקבל תובנות מבוססות אינדיקציות מודיעיניות, הסטוריה מבצעית והצלבת נתונים הישר לכף היד. אלו יאפשרו גיבוש תמונת מצב לגבי מגוון אירועים ואיומים פוטנציאליים, וסיכול איומים ופיגועים רבים.

הפגשנו את בתי התוכנה עם הקצה המבצעי,והמפתחים מבינים את משמעות עבודתם שמצילה חיים

המפתחים הגיעו עד למגרש ביתו של הלקוח, הקצה הטקטי באוגדת איו"ש וחטמ"ר שומרון, ושוחחו עמם. המח"ט, מ"פ האיסוף, הקמ"ן הקשר"ח והחיילים בגזרה. "מה שמיייחד את היום הזה הוא שהפגשנו את בתי התוכנה עם הקצה המבצעי,והמפתחים מבינים את משמעות עבודתם שמצילה חיים". מספרת רס"ן שי באומן, רמ"ד דיגיטל במטה המקשא"פ של פקמ"ז.

המערכת תשנה את אופן ביצוע הערכת המצב בשטח

מח"ט חטמ"ר שומרון , אל"ם רועי צוויג, מתגאה ומוסיף: "המערכת המבצעית תשנה את אופן ביצוע הערכת המצב בדרגי השטח ותאפשר אפקטיביות מבצעית גבוהה יותר."

הצוותים המפתחים של בתי התוכנה העיקריים בצה"ל הגיעו לביקור בחטמ"ר שומרון: צוות "מצפן" שביחידת לוטם באגף התקשוב וההגנה בסייבר, בהובלת רס"ן ענת ליכטנשטיין וסרן שיר אזאצ'י, צוות הפיתוח של בית התוכנה בזרוע יבשה בהובלת הרש״צ סמיח מוראד, סרן אופיר רוקח ורס״ן יונית סלוצקי ושיתוף של אמל״ח זרוע יבשה רמ"ד מיצוי מידע רס"ן שיר קלבאנר, ורס"ן ל' רמ"ד מידע פקמ"ז בט"ד.

"החיבור בין האנשים הטכנולוגיים לבין הקצה המבצעי חשוב ונחוץ, ואנו ממשים הלכה למעשה חזון של הנגשת מידע מבוסס נתונים למפקדים", מסכמת רס"ן שי באומן.