חדר הבריחה החדש בבסמ״ח - קורס מנהל DC

27.05.21
מערכת את"צ

קורס מנהל DC הינו קורס חדש בחיל התקשוב, אשר מכשיר את חניכיו לניהול, תפעול ואחזקה של חוות שרתים (Data Center). הקורס מתקיים בבסמ"ח - בית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר.
במחזור ד', שהסתיים לאחרונה, החליטו לסכם את מקצוע רשתות בצורה חווייתית ומיוחדת, ובנו חדר בריחה!

חדר בריחה הוא משחק חברתי שנכנס לתרבות הפנאי בשנים האחרונות. במסגרת המשחק, המשתתפים "ננעלים" בחדר, ומטרתם למצוא את הדרך החוצה בזמן מוגבל על ידי פתרון של חידות המפוזרות בחדר.
חדר הבריחה מאפשר למשתתפים להתנסות בעבודת צוות, שיתוף פעולה ועבודה תחת לחץ ומחייב תקשורת טובה בין חברי הקבוצה, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה.

ההבנה של יתרונותיו הרבים של חדר הבריחה חלחלה בתקופה האחרונה גם לתחום ההוראה, ושימוש של חדר בריחה למטרות למידה הינו כלי חדשני שמאפשר ללומד להיות מעורב ואקטיבי בלמידה, ליישם את הידע שצבר ולפתח מיומנויות שונות.

בחדר הבריחה של קורס מנהל DC, סיפור המסגרת אשר ליווה את החדר הוא חמ"ל בו נמצאים החניכים, אשר נמצא תחת מתקפה. על מנת להציל את החמ"ל מהמתקפה, החניכים היו צריכים לפתור את החידות בחדר, אשר התבססו על הנושאים שנלמדו במקצוע רשתות. החניכים היו צריכים ליישם את הידע שצברו במהלך השיעורים ולהשתמש בו באופן מעשי על מנת להתקדם בשלבים ולהגיע לפתרון.

חדר הבריחה אפשר למידה חדשנית, מעוררת עניין והנאה ובעלת ערך מוסף משמעותי.

הטמעה של פלטפורמות למידה חדשניות מסוג זה ואחרות מהווה מקפצה משמעותית בעולם פיתוח ההדרכה בצה"ל, ומאפשרת לקדם את ההכשרות ולהפוך אותן לטובות ואפקטיביות יותר.