הכירו את הרמ״דיות של יחידת מצפן

08.03.21
מערכת אתר צה"ל

יחידת מצפן היא בית התוכנה המבצעי שנמצא תחת יחידת לוטם באגף התקשוב וההגנה בסייבר.
בתוך היחידה, מתנהל ענף סיגמא, ענף אשר אחראי על פיתוח פלטפורמת ״דרור״ להערכת המצב, פלטפורמת מידע מבצעית-מודיעינית במרחב המבצעי, דיווח מבצעי ואנליטיקות וידאו בעולם הגנת הגבולות.

כל העשיה הענפה הזו מובלת ע״י 4 רמ״דיות - לראשונה בבתי התוכנה בצה״ל ענף שכולו מובל ע״י נשים.

הכירו את ענת, כרכום, דניאל ושיר:

רס"ן כרכום רובין, רמ"ד data engineer ביחידת מצפן

בת 33, נשואה לרותם, אם ל-2 וגרה ברמת גן. תואר ראשון במדעי המחשב ותואר שני בניהול טכנולוגיה והנדסת מערכות.
אני מובילה מדור מאוד מקצועי שעובד עם הכלים הנמצאים בחזית הטכנולוגיה. יש תחתיי מספר צוותי פיתוח ויחד אנחנו מובילים את ארכיטקטורת המידע בסביבה המבצעית ומפתחים שירותי מידע מבצעיים למפעלי המידע השונים
הסיפור של ההגעה שלי לתחום התוכנה הוא הכי לא קונבנציונאלי שיש. לא למדתי מחשבים בתיכון ולא הייתה לי זיקה לתחום, המורה שלי למחשבים בתיכון אמר שאני לא אצליח להבין את החומר. בצבא התגלגלתי לתחום המחשבים והתחברתי אליו.
צה"ל נותן הזדמנות שווה לכל אינדיבידואל שמפגין יכולות גבוהות ללא תלות ברקע שלו או במגדר שלו. אני מסתכלת סביבי ואני רואה המון נשים חזקות בתפקידי מפתח ליבתיים, מובילות עשייה טכנולוגית מורכבת ומבצעית ואני גאה להיות חלק מזה.

 

רס"ן דניאל צמח גואטה מיחידת מצפן

בת 27 גרה ברמת גן, נשואה לגולן, מהנדס תוכנה, ואמא של עלמה בת 4 ועילי בן 2
בשנה האחרונה בתפקיד רמ"ד יישומי האג''ם. תפקיד מאוד מאתגר בכל התחומים. אני אחראית על פיתוח של 5 מערכות מבצעיות וצריכה לדאוג שגם הקצינים וגם החיילים ירגישו את הצורך המבצעי וחשיבות הדברים
הגעתי לתחום המחשבים בתיכון וממש התאהבתי. היה לי ברור שאעשה הכל כדי לשרת כתוכניתנית וכך היה. עברתי את המיונים, סיימתי את קורס התכנות המיוחל ועשיתי תפקידים רבים.
נשים בצבא ובפרט נשים טכנולוגיות הן כוח. בכל שירותי בצה"ל לא הרגשתי קיים שום הבדל בין גבר לאישה ולא קיים שום עיסוק במגדר. כיף גדול להיות חלק מאירגון שיוויוני שכזה

 

סרן שיר אזאצ'י מיחידת מצפן
שיר בת ה-25 מת"א. במסלולה הצבאי התגייסה כתוכניתנית, כקצינה ניהלת צוות פיתוח, הייתה מנהלת מוצר, וכיום ראש מדור מוצר פלטפורמת דרור תחת ענף סיגמא ביחידת מצפן.
כיום שיר היא בין המובילות של פיתוח פלטפורמת 'דרור'- פלטפורמה להערכת מצב עבור מח"טים ומאו"גים אשר משקפת להם את המידע על גזרתם באופן מדויק ואפקטיבי
בתקופת הגל הראשון של הקורונה, כחלק מסיוע צה"ל במרחב הלאומי, שיר תפקדה כמנהלת מוצר בשיתוף עם חברה אזרחית, כדי לקדם את היכולת להעניק טיפול רפואי מרוחק לחולי הקורונה אשר נמצאים בבתיהם.
''תאמיני בעצמך! וכשיש לך הזדמנות קחי אותה בשתי ידיים, ואל תחששי שאת עדיין לא מוכנה''


רס"ן ענת ליכטנשטיין
ענת בת ה-29 מתל אביב, משמשת כיום רמ"ד יישומי המידע המבצעי ביחידת מצפן ואחראית על פיתוח מערכת הערכת המצב ופיתוח אנליטיקה לעולם הגנת הגבולות.
ענת התגייסה לקורס תכנות ומשם התקדמה לתפקיד מנהלת פיתוח של מערכת לזיהוי חללים וניהול הנפגעים, מנהלת מוצר של מערכות באינטרנט המבצעי ורל״שית מפקד לוט״ם.
בעבר, לימדה מתמטיקה ילדות תיכון בבתי ספר ערביים והשתתפה במחזור הראשון של פרויקט she shark.
"לשמחתי הא.נשים הקרובים.ות אליי לימדו אותי להאמין בעצמי ובכך שאם אשקיע ואעבוד קשה אין סיבה שלא אצליח. אני מאמינה שנשים צריכות להאמין בעצמן ולדחוף קדימה, כי שום דבר לא אמור למנוע מאיתנו להגיע לכל פסגה שנרצה".