כנס Ideation (רעיונאות) ביחידת שחר

19.07.21
מערכת אתר צה"ל

השבוע התקיים יום Ideation (רעיונאות) ביחידת שחר שבלוטם באגף התקשוב וההגנה בסייבר, אשר השתתפו בו נציגים ממגוון יחידות וזרועות צה"ל – יבשה, אט"ל, אכ"א, חה"א, בכירים מחיל המשא"ן, חה"י, אמ"ן, תקשוב ועוד.

האירוע התקיים בעקבות תהליך מחקר שנעשה למוצר אפליקציית Home 360 - דף הבית החדש לשירותים הדיגיטליים של צה"ל, אשר מובל על ידי מדור פיתוח בדיגיטל בשחר, בשיתוף צוותי 360 באכ"א. במסגרתו לכל הנציגים ניתנה הזדמנות לבצע תהליכי ניתוח פרסונות, להציע פתרונות לחסמי בירוקרטיה, כאבים וצרכים שהגיעו ממגוון אוכלוסיית המשרתים בצה"ל ולהעלות רעיונות לתוצרים דיגיטליים לשיפור חווית השירות בצה"ל. בין הרעיונות שעלו: אפליקציה המנגישה את הזכויות שהפרט זכאי אליהן, אפליקציה המנגישה יומן אישי, מערכת המנהלת תורניות ושמירות בתהליך עסקי ומערכת המציעה מסלול פיתוח אישי ומקצועי עבור הפרט, הכוללת סימולציות, בהתאם לכישורים וההכשרות שעבר החייל.

במקביל לתהליך הרעיונאות, הועלה עיצוב חדשני לאפליקציית Home 360 , המשפר את חווית המשתמש.
"בפעם הראשונה, יש אפליקציה צה"לית שמובילה קו עיצובי חדשני בדומה לאפליקציות המובילות בשוק האזרחי! המשתמשים מקבלים חוויה אטרקטיבית ונעימה שמציגה להם את הדברים החשובים באמת" אמר רס"ן עומר ברוך, רמ"ד פיתוח בדיגיטל ביחידת שחר, שהוביל את הכנס.

זה היה אחד הימים הכי משמעותיים שלי בצה״ל

"זה היה אחד הימים הכי משמעותיים שלי בצה״ל". אמר סגן עידן פישמן, ראש צוות במדור טכנולוגיה ביחידת שחר, אשר השתתף בכנס. "שובצתי לצוות המורכב מאנשים שונים, ממקומות שונים בצבא, וכל אחד מהם קם בבוקר ופועל למטרה אחרת. אחרי מספר משחקים ונטוורקינג קצר, הקבוצה התחברה סביב מכנה משותף שהוא - כולם באו לפה כדי להשפיע. סיימנו את היום עם פתרון לבעיה משמעותית. לא פתרון מהסוג שבו הדעה של כל אחד מחברי הצוות מופיעה בו בנפרד, אלא פתרון שהתגבש יחד, פתרון שנבנה מהרעיונות של כל כולנו, שעוצב מהדעות של כולנו, שבסופו של דבר מייצג פתרון שהגיע מקבוצה שמייצגת את כל צה״ל". אמר עידן.

רס"ן במיל' גל סער, קצין ארכיטקטורה ומדיניות בחיל האוויר, ייצג את החיל בכנס ואמר: "הצבא נמצא במקום יעיל וחכם לארגון במיוחד לפרט. כבר אי אפשר להגיד על צה"ל שהוא מיושן. להפך, דווקא מהאזרחות, אני יכול להגיד שבמקומות רבים הוא טס הרבה יותר מהר קדימה. הקפיצה הגדולה והמשמעותית ביותר בעיני, הגיעה בעיקר מהרב-זרועיות. כמי שגדל בחיל-האוויר אני יכול להגיד בוודאות, לפחות בעולם המשא"ן ומערכות המידע: אין יותר שני צבאות. אין שלי שלך. עובדים ביחד ומגיעים למקומות מטורפים".

סרן תומר באר, רמ"ד תשתיות דיגיטל, במחלקת תקשוב של זרוע הים, ייצג את הזרוע בכנס אמר: "אני באמת מאמין שהמפגש אתמול יכול לייצר אפליקציה שתייעל את השירות של כל חייל וחיילת, ותפשט את השירותים שקיימים היום כדי שכל משרת יוכל להשקיע כמה שיותר זמן בשירות וכמה שפחות זמן בבירוקרטיה. מאוד נהנתי בסדנה, פגשתי אנשים חדשים מכלל הזרועות, לכל אחד דפוסי חשיבה אחרים ודרך פעולה שונה למתן פתרונות, שישבנו ביחד הגענו לתוצרים מעניינים מאוד שהורכבו בסיור מוחות משותף. האקתון הוא הדבר הנכון לעשות".

יחידת שחר, יחד עם השותפים, יבנו תוכנית לשילוב הרעיונות שעלו בפלטפורמה.