כנס הטרנספורמציה הדיגיטלית שאיחד 30 מדינות בזום אחד

באגף התקשוב וההגנה בסייבר צברו עם השנים ידע ייחודי בתחום שמעניין את כל העולם - טכנולוגיה מבצעית. מהסיבה הזאת, הוחלט לקיים כנס בהשתתפות 30 ארגונים בטחוניים ממדינות שונות, בו המוחות הדיגיטליים ביותר בצה"ל שיתפו איך לוקחים את היכולות שלהם - לקצה הלוחם

28.06.21
עינב גרינברג כהן, מערכת אתר צה"ל

טכנולוגיה ודיגיטל ‏הפכו להיות חלק בלתי נפרד מהחברה המודרנית. מדובר במהפכה שתלווה את חיינו האזרחים והביטחוניים ‏לעוד שנים רבות. 

ובדיוק בגלל זה, באגף התקשוב וההגנה בסייבר קיימו לאחרונה כנס בנושא טרנספורמציה דיגיטלית, בהשתתפות 30 מדינות מכל העולם - שמטרתו לייצר קהילת ידע ‏משותפת שמתמחה בטכנולוגיה מתקדמת מול אתגרים ביטחוניים. 

הכנס נפתח בסקירה של ראש מנהלת הטרנספורמציה הדיגיטלית, תא״ל זיו אבטליון, ובהמשך התקיים שיח פורה על התהליכים המבצעיים הדיגיטליים, התשתיות הטכנולוגיות, יכולות הבינה המלאכותית, ארכיטקטורה, תרבות דיגיטלית ועוד, והוצגו תהליכים חדשים שמוטמעים בצה"ל, יכולות דיגיטליות לקצה המבצעי, ופרויקטים המשלבים בינה מלאכותית ומנגישים ללוחמים מודיעין מעובד. 

רמ״ח תהליכים מבצעיים, אל"ם ש', מסביר את חשיבות האירוע: "בחרנו להזמין את כל הארגונים הביטחוניים שעוסקים בטרנספורמציה בעולם, כמו פיתוח תשתיות ובינה מלאכותית, ולהבין איך לוקחים את היכולות האלה ומטמיעים אותן. ‏הרעיון הוא לשתף את צבאות העולם באתגרים והתהליכים ה'טכנו-מבצעיים' אותם צה״ל מאמץ בשנתיים האחרונות.".

‏הכנס, מסביר אל"ם ש', נבע מתוך הצורך ללמוד מלקחי העבר ולשתף את התובנות שצברו: "בסופו של דבר, כמעט כל הצבאות יעמדו בפני האתגר של  שילוב הדיגיטל, ורובם אף מתמודדים עם שילוב של טכנולוגיות דומות ושיתוף פעולה עם האקוסיסטם האזרחי -  וכולם יתמודדו עם אתגרים של הגנה על המידע, הגנה על התשתיות ועוד"".

"שותפינו בעולם שאלו שאלות", הוא ממשיך, "חלק מהמשתתפים אפילו אמרו שהם נתקלים באתגרים דומים. הנציגים מאוד התרשמו מהעומק של הדברים ומהידע שלנו בתחום ושיבחו את היוזמה". 

"בראייתי קיום הכנס ממחיש  כמה העיסוק בטרנספורמציה דיגיטלית  נמצא בליבת המיקוד של חברות וארגונים רבים בעולם, ושל כל גוף ביטחוני שרוצה להישאר רלוונטי", מסכם אל"ם ש', "אנחנו שואפים להישאר גורם דומיננטי מוביל שמעצים את הקהילה כדי ללמוד ולהעשיר את הידע ולקדם את המטרות של צה"ל".