קורסים שונים מעולם הטכנולוגיה והתכנות

רציתם פעם ללמוד מקצועות בתחום המחשבים והסייבר, אבל לא ידעתם מאיפה להתחיל? מזל שמדור "מאיה" בבית הספר למקצועות המחשב מאפשר לכם לעשות את זה. אז איזה קורסים הם מציעים, למי הם מיועדים ואיך נרשמים? כל הפרטים על התוכנית הייחודית

31.01.21
מערכת אתר צה"ל

הרבה פעמים במהלך השירות שלנו, נתמקד רק בתפקיד אותו אנחנו מבצעים. מדור "מאיה" בבסמ"ח (בית הספר למקצועות המחשב) מציע לכם להתרענן מהעשייה היום-יומית, ולהתעמק בלמידת תחומים שונים בעולם הטכנולוגיה והתכנות, דרך מעבר קורסים והשתלמויות במקצועות מגוונים. 

"המטרה היא שהמשרתים יגיעו לכאן ויחוו דברים שיעשירו וירחיבו את הידע והאופקים שלהם, ויפתחו אותם באופן מקצועי", מסבירה רמ"ד מאיה בבסמ"ח, רס"ן עדי צ'רניצקי. 

למי הקורסים מתאימים?

אנחנו מציעים קורסים בהמון תחומים, שמיועדים למגוון רחב של קבוצות - החל מטוראים ועד קצינים ונגדים בכל דרגה, בין אם עוסקים במקצועות טכנולוגיים במסגרת שירותם, ובין אם הגיעו ללא רקע במחשוב. גם לוחמים וחיילים המשרתים בבסיס סגור יכולים לקחת חלק, דרך הגעה לבסמ"ח למשך שבוע או ביצוע קורס רשתי דרך ה-ARMY. 

קורסים הפתוחים לכולם, ללא מבחן קבלה:
א. קורסים פרונטליים שעוברים בהדרכת חיילות וחיילים בבסמ"ח (נמצא ברמת גן), ונמשכים חמישה ימים: 'קורס אופיס', פוטושופ ומבוא לתקשורת נתונים. ממש בימים אלו נפתחים קורסים מקוונים, המועברים דרך ה-Zoom, ומוכרים לגמול השתלמות.

ב. קורסים שמתבצעים דרך הרשת הצה"לית (צה"לנט) באתר 'קנבס'. הקורסים מוגבלים לשלושה שבועות, בהיקף של 40 שעות - כך שכל משרת יכול לפרוס את שעות הלמידה באופן שיבחר. הם מורכבים מסרטונים ותרגולים, ובסוף מגיעים לבסמ"ח כדי לעבור מבחן מסכם. ניתן לשלב קורס כזה עם העבודה בתפקיד השוטף. הקורסים המוצעים הם: Excel, מבוא לתקשורת נתונים, Photoshp, Java בסיסי, Python בסיסי ועוד. 

ג. קורסים ברשת האינטרנט, באתרים כמו Udemy. ניתן להירשם לכל קורס בעל זיקה מקצועית טכנולוגית באתרי אינטרנט שונים ולבצע את הקורס בקצב שלך ובזמן שלך.

קורסים שדורשים הכשרה קודמת ומעבר מבחן קבלה:

א. קורסים באורך חמישה ימים, שעוברים באופן מקוון בבסמ"ח עקב הקורונה, על ידי מרצים מקצועיים ממכללות אזרחיות. קיימים כ-100 קורסים במגוון ענק של תחומים - סייבר, תוכנה, DevOps, Data, תשתיות IT ועוד. 

ב. קורסים דרך הרשת הצה"לית (צה"לנט) באתר 'קנבס'. דורשים מעבר של מבחן כניסה מקוון, הבודק את רמת הידע הבסיסית. אחרי שלושה שבועות של סרטוני הסברה ותרגולים, מגיעים לבסמ"ח בשביל מבחן מסכם. ניתן לשלב קורס כזה עם העבודה בתפקיד השוטף. הקורסים המוצעים הם: Mongo, Angular, SQL, פיתוח מאובטח ועוד.

היכן ניתן לצפות בכלל הקורסים המוצעים?

דרך מערכת בשם 'מרש"ל' (מערכת רישום לקורסים) בצה"לנט, שם ניתן למצוא רשימה שמתעדכנת ומתחדשת כל הזמן, וכוללת את הקורסים וההשתלמויות בכל התחומים.

בנוסף, דרך אפליקציית ‘Academy’ ניתן לצפות בקורסים שלנו גם דרך הטלפון הנייד. 

איך נרשמים לקורסים?

*הרשמה לקורסים תתאפשר רק אם הגוף התקציבי ביחידה דאג לשריין תקציב למטרה זו.  

ניתן לפנות לרשם קורסים ביחידתכם. לכל שאלה ניתן לפנות למוקד של בסמ"ח ב-03-675-6020, או לשלוח מייל ברשת הצבאית ל-6020. 

כל כמה זמן מתקיימים קורסים?

הקורסים מתקיימים לאורך כל השנה, ותלויים בכמות הנרשמים. 

מה מקבלים בסיום הקורס?

מי שיעבור את מבחן הסיכום עם ציון גבוה מ-70, יקבל תעודת סיום מבסמ"ח. במידה וביצע קורס של מכללה, יקבל גם תעודה מטעמה.

האם הקורסים מאושרים לגמול השתלמות לאנשי קבע?

כן! מרבית הקורסים שלנו מוכרים לגמול השתלמות. במערכת 'מרשל' מצוין אילו קורסים.

למה שווה לנסות?

הקורסים מעניקים ניסיון וידע במגוון תחומים. הם מאפשרים לקבל בסיס בתחום שמעוניינים לפתח בעתיד ולעסוק בו, גם בזמן השירות בצה"ל - בין אם זה נושא חדש שרוצים לצבור בו ידע, ובין אם תחום מוכר שרוצים להעמיק בו.

הקורסים רלוונטיים ומתעדכנים כל הזמן, בהתאם לצורך שאנחנו מזהים ביחידות צה"ל, לטכנולוגיות העדכניות שמשתמשים בהן.