השבוע הסתיים אימון מחלקות התקשוב בחטיבת ׳חוד החנית׳

15.12.22
מערכת את"צ

השבוע התקיים תרגיל ״בקצב גבוה״ בו לקחו חלק אנשי מילואים במקצועות התקשוב מחטיבת ׳חוד החנית׳, בעוצבת האש. מטרת האימון היא הגברת הכשירות המקצועית והעמקה בתכנים מקצועיים ייעודיים של מחלקות התקשוב אל מול האתגרים בחירום.

האימון נבנה בתצורה שונה מהסטנדרט המקובל ובהובלת קצין התקשוב סגן שלו כחלון. אימון זה נבנה בשני חלקים מרכזיים: שלב ראשון - ׳טעינת הידע׳, ובשלב השני - ׳הלכה למעשה׳, שכלל סיור והעמקה בשלבי המעבר משגרה לחירום וביצוע אולימפיאדת תקשוב.

״הרעיון נבנה מתוך זאת כי קיים לרשותנו זמן מועט להטעין את האנשים שלנו בידע ובכשירות המקצועית הנדרשת ולכן הקפדנו לבחור את התכנים באימון בדקדקנות ולמצות את הזמן באופן מיטבי״ מספר סגן שלו כחלון, קצין התקשוב.

במהלך האימון הועברו התכנים המקצועיים על ידי מדריכות תקשוב ובעלי תפקידים מגדוד התקשוב ומהחטיבה, ובכדי להשלים את הפאזל מימשו מחלקות התקשוב את הנלמד בתחנות מקצועיות באוליפיאדת התקשוב. במהלך האימון התקיים שיח קשר״ח אל מול הקשר״גים ומחלקות התקשוב בנושא אתגרי התקשוב וההשתנות.

״האימון העמיק בתכני התקשוב הרלוונטיים ואני קובע כי החיילים שלי הגבירו והעשירו את הידע הקיים בדגש על חיילים שלא עסקו באמצעים ייעודיים במהלך שירות החובה, האימון איפשר להתקדם ולהישאר בקצב ההשתנות הטכנולוגית בצבא״ מספר קשר״ג סרן במיל׳ אביב זלבסקי.

״אני גאה בקשר״גים, בחיילות ובחיילי המילואים על המחויבות, הרצון להעשיר את הידע המקצועי ולהתאמן על מנת להגביר את המוכנות ליום פקודה, הערכה רבה״, מסיים רס״ן נדב טלקר קשר״ח במנמ״ש.