טור מפקד לוחמת הספקטרום אל"ם י׳

30.11.22
מערכת את"צ

טור מפקד לוחמת הספקטרום אל"ם י׳

"בעבר כשהייתי מגיע הביתה בסוף היום לא יכולתי לספר מה אני עושה בשירותי הצבאי כחלק מסודיות התפקיד, אבל היום כבר ניתן לומר קצת יותר".
מרכז לוחמת הספקטרום, הוא בין המקומות המסווגים בצה"ל והוא חלק מחטיבת הספקטרום וההגנה בסייבר באגף התקשוב. המרכז משמש כמרכז מטכ"לי לספקטרום בצה"ל ותחתיו פועל גם גדוד הלוחמה בספקטרום - פסגות.

"את המבצעים שהגדוד מבצע, ניתן לחשוף רק לאחר מספר שנים, אם בכלל, בהתאם למה שמגבלת הסודיות מאפשרת לפרסום. אחת הפעולות הזכורות שביצע המרכז היא במבצע "עמוד ענן" בה הלוחמים השתלטו על תחנת שידור הרדיו של חמאס והג׳יהאד האיסלמי ושידרו לתושבי הרצועה כתוביות בערבית- "חמאס משחק באש ומהמר על גורלכם. צבא ההגנה לישראל מתקדם לעבר השלב השני של המבצע למען ביטחונכם, התרחקו מתשתיות חמאס ומאנשיו".

"לכלל הצוותים הלוקחים חלק בפעילויות הגדוד קיימת משימה ייחודית וביחד הם מרכיבים את המענה הספקטרלי השלם לצה"ל. ע"מ לשמור על כשירות מיטבית מתקיימים תרגילים גדודיים ופלוגתיים, מבחני כושר ומבחני רמה מקצועיים. לקראת כל יציאה לשטח הלוחמים מכינים את הפלטפורמות והכלים הרלוונטים למשימה ולעיתים גם מוקפצים לפעילויות מבצעיות שונות בכלל רחבי הארץ. כחלק ממתווה המשימה, הלוחמים יוצאים לשטח, במטרה לתקוף, לשבש ולשלוט במרחב הספקטרלי אל מול האויב."
תפקיד הלוחם הינו תפקיד אשר משלב לוחמה וטכנולוגיה ומראה את התקדמות צה"ל במגוון זירות הלחימה הקיימות כיום. מפקד המרכז הוסיף "בסופו של דבר, המשרתים ביחידה צוברים ידע טכנולוגי מקצועי ברמה גבוהה, הם לוחמים ולוחמות לכל דבר - הם עונדים סיכת לוחם חוד, נמצאים כל הזמן בשטח ומצטרפים לשאר לוחמי צה"ל."

כיצד מגיעים לתפקידים השונים במרכז?
כל התפקידים בגדוד, מיועדים לשני המינים כאחד.
מלש"ביות המעוניינות לשרת ביחידה, נדרשות להגיע לגיבוש לוחמות המתקיים בתל השומר, לדוכן הלו"ס, ולתעדף את השיבוץ במקום הראשון על מנת לקבל זימון למיונים.
מלש"בים המעוניינים לשרת ביחידה נדרשים לסמן במנילה את התפקיד על מנת לקבל זימון למיונים.
אין צורך בידע מוקדם בטכנולוגיה ומחשבים על מנת להתקבל ליחידה.
לאחר הגיוס החיילים שאותרו ליחידה עוברים טירונות רובאי 03, בה הם לומדים להגן על עצמם ולתפעל אירוע מבצעי. לאחר מכן, הם עוברים הכשרת יסוד שאורכת כחמישה חודשים המתבצעת ע"י מגמת ההכשרות של הגדוד. ההכשרה כוללת למידה עיונית אינטנסיבית בנושא הספקטרום, שבועות שטח ותרגילים רבים.

"אנחנו מתפקדים בכל זמן ועובדים מול כלל הזרועות, בכדי לעצור את פעילות האויב, לפגוע ברציפות התפקוד של האויב ולשבש את יכולותיו. זה תפקיד משמעותי שמשפיע באופן נרחב וכלל החיילים כאן מרגישים זאת".