בבסמ"ח אלפא מסכמים מחזור פורץ דרך
המחזור האחרון של קד"ץ מגן בסייבר בבסמ"ח אלפא שסיים בשבוע שעבר, ייזכר גם ככזה שקבע שיא באחוז השוחרות. אז לפני שהמגנות והמגנים החדשים מתחילים את תפקידם בכל רחבי צה"ל, שמענו מרמ"ד סייבר וסיסטם על הקורס המיוחד שמכין אותם להתמודדות בממד שרק הולך ומתפתח
במשך 19 שבועות, בכיתות הלימוד של בסמ"ח אלפא אגף התקשוב וההגנה בסב"ר, ישבו עשרות שוחרים ושוחרות ובמסגרת קד"ץ אינטנסיבי, התעמקו במדעי המחשב ובמקצועות הסייבר.
למרות שלא מעט מהיושבים בכיתות הגיעו בלי שום רקע בעולמות המחשוב והתוכנה, זה לא מנע מהם לעמוד בגאווה על רחבת המסדרים בשבוע שעבר, ולנעוץ בכיס המדים את סיכת מגן הסייבר המבריקה.
"במחזור הזה רשמנו שיא מרגש במיוחד", מספרת רס"ן א', רמ"ד סייבר וסיסטם בבסמ"ח אלפא, "לראשונה, אחוז המסיימות שווה לאחוז המסיימים, וזהו גם אחוז המסיימות הגבוה ביותר מאז שנפתח הקורס הראשון - ב-2011".
"בראש ובראשונה, הייעוד של מגנ"ס (מגני סייבר) הוא להכיר לעומק את עולם הרשתות והגנה עליהן מניסיונות חדירה", היא מסבירה, "אבל תחומי העיסוק שלהם הרבה יותר רחבים מזה. הקד"ץ מלמד גם על תשתיות ונושאים רבים נוספים ומכשיר אותם להתמקצע בתחום מאפס. אבל הלמידה לא נעצרת כאן. הם מגיעים ליחידות השונות ומעמיקים גם בשטח בתפקידים השונים. אבל חוץ מלתת להם בסיס, הרבה פעמים הם מקבלים גם בית נוסף".
"ידע מקדים הוא לא תנאי קבלה לקורס", מדגישה רס"ן א', "אנחנו מחפשים צורת חשיבה ולא בוחנים את החניכים והחניכות על הידע איתו הגיעו מהבית או על יכולות התכנות שלהם, כי את כל זה הם רוכשים כאן. הסייבר הוא מרחב לחימה מהותי שהתעצם בתקופה האחרונה, ואנחנו נותנים לשוחרות ולשוחרים כלים בשביל להיכנס לעולם הזה ולהיות הכי טובים שהם יכולים בתחומיו".
"אנחנו מודעים לכך ששיטת למידה שמתאימה לאחד לא בהכרח תתאים לאחר", היא מציינת, "ולכן דאגנו לשים דגש על אפשרות שתהיה לכל החניכים ללמוד בשיטה הנכונה להם. בין אם זה בלמידה עצמית, פרונטלית, קבוצתית - אנחנו בוחנים כל אחת ואחד ביחס לעצמו על יכולת מקצועית, על התמודדות עם לחץ וסיטואציות שונות, ועל יחסים בין-אישיים ועבודת צוות, כי התכונות האישיותיות של החניכים והחניכות חשובות גם הן".
כדי להגיע מוכנים במידה מיטבית לתפקיד, תוכנית הלימודים כוללת שיעורים מעשיים וסימולציות, סיורים, פאנלים ושיתופי פעולה עם קורסים מקבילים - הכול כדי להכיר את התפקיד מכמה שיותר זוויות, בנוסף לחפיפה המקצועית שיעברו כשישתבצו ביחידות השונות.
רס"ן א' מספרת שלמרות ההישג המרשים, המדור שלה לא מוריד את הרגל מהגז ונערך כבר עכשיו להגדיל עוד יותר את שיעור השוחרות בקד״צים הבאים: "אנחנו תמיד מחפשים מה אפשר לשפר, כי אנחנו רוצים וצריכים להתאים את עצמנו לשינויים בשטח. בישיבות ובהכנות אנחנו בודקים תכנים שאפשר להוסיף, דרכים לעודד בנות נוספות לנסות ולהיכנס לתוכנית ואמצעים לדייק את הליווי לכל חניך וחניכה - הכול כדי להבטיח את המשך המגמה החיובית שראינו עכשיו".