מפקד חדש לחיל הקשר והתקשוב

07.08.24


דובר צה"ל: תא"ל עומר כהן נכנס לתפקיד קצין חיל הקשר והתקשוב הראשי במקומו של תא"ל יוסי כראדי אשר שירת בתפקיד בשלוש השנים האחרונות, ועתיד להשתחרר מצה"ל לאחר 31 שנות שירות.

טקס החילופים נערך הערב (רביעי) באתר הנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב ביהוד, בראשות ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ערן ניב ובהשתתפות מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

מדברי ראש אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אלוף ערן ניב:

"אנו מתבוננים אחורה, עשרה חודשים לאחור ובטנינו מתהפכת. הכישלון הנורא של 7 באוקטובר לא ישכח לעולם. מאז, עשרה חודשים אנו בתהליך לחימה עוצמתי. גם מערך התקשוב שנפגע בצורה קשה, התאושש במהירות ובנה עצמו ללחימה, כשהוא מביא יכולות קיימות וכאלו שלא היו קיימות כלל, לשיאים חדשים.

היכולת לעמוד באתגרי המלחמה לא נבנתה בשבועות או בחודשים. היכולת הזאת היא תוצר של מאמץ מתמשך ומשולב של שנים- להשקיע גם באנשינו וגם בטכנולוגיות העומדות לרשותינו.

אני מבקש, יוסי, לומר לך היום תודה. אני בטוח כי אין מדובר רק בתודתי האישית. שותפים לה קצינות וקציני החיל, נגדיו וחייליו, בסדיר ובמילואים, הרואים מקרוב את התמורות ואת הערכים אשר מאחוריהן - ובוודאי גאים להיות חלק מכל אלו. תודה לך על השותפות ועל החברות, ואיחולי הצלחה לך בכל אשר תפנה.

עומר, למעלה משנות דור חלפו מאז ימיך כקצין תקשוב צעיר ועד למעמד לו אתה זוכה היום. שורת התפקידים המגוונים אותם ביצעת, בדגש על הזירה הדרומית מקנה לך זווית ראייה מקצועית ורבת שנים על חיל התקשוב יכולותיו ואתגריו. אני בטוח כי בשעה מורכבת זו, אשר בה צה"ל מצוי בלחימה אתה המפקד הנכון- ובזמן הנכון".

מדברי קצין הקשר והתקשוב הראשי היוצא, תא"ל יוסי כראדי:

"היכולת לעמוד באתגרי המלחמה לא נבנתה בשבועות או בחודשים. היכולת הזאת היא תוצר של מאמץ מתמשך ומשולב של שנים- להשקיע גם באנשינו וגם בטכנולוגיות העומדות לרשותינו.במלחמת ׳חרבות ברזל׳ כתבנו פרק בהיסטוריה של החיל, בהיסטוריה של המדינה.

התכוננו זמן רב יחד לרגע בו ניקרא וכשנקראנו למלחמה אמרנו כאחד- הנני. ביצעתם משימות בלתי אפשריות על בסיס יומי, נלחמתם על הקשר, סיכנתם את חייכם, הפגנתם מקצועיות מדהימה ובדיוק כמו במשפט הנצחי שלנו דאגתם ש'המברק עבור יעבור'.

עומר, אני מעביר אליך את הפיקוד בפעם הרביעית. אתה קצין מצוין ואדם ערכי ואיכותי. אתה יודע כמה החיל יקר לי, אבל אם אני צריך להעביר את הפיקוד על החיל תוך כדי מלחמה למישהו - אז אתה הבחירה הראשונה שלי. דע שאני לשירותך תמיד".

מדברי קצין הקשר והתקשוב הראשי, תת-אלוף עומר כהן:

"אני מקבל היום את הפיקוד על חיל הקשר והתקשוב בתחושת אחריות ושליחות גדולה. נכון ומוכן לאתגר המנהיגותי, המקצועי והמבצעי שבהובלת חיל הקשר והתקשוב לכינון מרחב דיגיטלי במשימות ההגנה והתמרון בזירות השונות, וכן בבניין כוחו של החיל ואנשיו, כשירותו ומוכנותו להתפתחות המערכה.

לחיל תפקיד חשוב מאוד בעיצוב המערכה הנוכחית, המערך המבצעי שמממש את ייעודו בהצטיינות במערכה, מחדש ימינו כקדם, נלחם על הקשר, מכונן מרחב דיגיטלי ומביא את כלל יכולות אגף התקשוב לידי מיצוי במרחב הלחימה.

חיילי ומפקדי חיל הקשר והתקשוב היקרים, חשוב לזכור ובל נשכח שמול הכישלון בהגנה על הבית בשבעה לאוקטובר, הפגנתם גבורה, אומץ לב ודבקות במשימה ששינו את פני המערכה ואפשרו לצה"ל לעמוד במשימתו, לפתח תמרון, לנצח בקרבות ולהשמיד אויב. כל אלה היו ויהיו לנו למופת! עלינו לטפח ערכים אלו למען הדורות הבאים, למען ילדינו, למען ביטחון מדינת ישראל. 

יוסי היקר, טביעות אצבעותיך כמפקד ניכרות היטב בכלל מרחבי העשייה, בהזדמנות זו, בשם חיילי ומפקדי חיל הקשר והתקשוב ובשמי, אני רוצה להודות לך על הובלת החיל בשלוש השנים האחרונות, על עמידה איתנה במבחן המלחמה, על החפיפה המצוינת שקיבלתי, מאחל לך הצלחה רבה בפרק החדש בחייך".