ב-24 שעות האקתון ראינו איך אפשר לתרום לקהילה - מהמחשב בלבד
מה קורה כשמכנסים בחדר אחד את הדור הבא של קציני אגף התקשוב והסייבר - עם משימה ו-24 שעות? במסגרת האקתון ייעודי, עשרות צוערים חשבו, תכנתו ופיתחו פתרונות טכנולוגיים, שיסייעו למשפחות שכולות ולנפגעי המלחמה
עולמות התכנות, המחשבים ופיתוח התוכנה ממש לא זרים לצוערי השלמת הקצונה של אגף התקשוב והסייבר. אבל בשבוע שעבר הם רתמו את הידע והמיומנויות שצברו בפעילות המבצעית, לטובת תחום אחר - מתן פתרונות טכנולוגיים לעמותות המסייעות לנפגעי המלחמה.
אילוסטרציה
עוד לפני יריית הפתיחה של ההאקתון שנמשך 24 שעות, חיפשו עשרות הצוערים והצוערות ארגונים מתאימים הזקוקים לעזרה בהיבט המחשובי. "העמותה הראשונה", מספרת צוערת נ' שניהלה את האירוע, "פועלת לטובת תמיכה במשפחות שכולות. והשנייה, מציעה נופשים ותמיכה פסיכולוגית לנפגעי טראומה, כמו ניצולי נובה, מפונים ופצועים".
המשתתפים שמעו מהן על נקודות החולשה, ואיפה הם יכולים להיכנס לתמונה ולספק מענה טכנולוגי חדש ומותאם למה שנדרש. משם, התחלקו לשמונה צוותים והחלו במלאכת הפיתוח.
אילוסטרציה
עבור העמותה הראשונה, נבנתה בתוך שעות ספורות מערכת ראשונית לניהול בקשות - המשפחות מציפות צרכים כמו חיפוש אחר בייביסיטר, עזרה בתקלות בינוי או חונך לשיעורי בית ושולחות אותן. המתנדבים יכולים לצפות בפניות ואז, על פי מיקום ומשאבים, לראות למי ניתן לעזור בצורה מהירה ומסודרת יותר. בנוסף, ניתן גם לעקוב אחר סטטוס הבקשות ולספק חוסרים.
העמותה השנייה ניהלה עד כה את רישום המשתתפים בנופשים דרך טפסים מרובים ומסמכים שונים, מה שלעיתים גרר אובדן מידע. לכן, במהלך ההאקתון הצוערים בנו עבורם מאגר מידע יעיל ומערכת לניהול פניות חדשות וחוזרות. מעכשיו - אפשר למצוא עזרה מתאימה לכל אחד בצורה קלה. בנוסף, הוקם במערכת אזור ייעודי למנהלים ודרכו גישה בלעדית למידע חסוי. "עד עכשיו הבקשות נוהלו בעיקר דרך אקסלים וזה היה מגושם", מסבירה הצוערת, "המערכת שלנו הופכת את הכול לפשוט".
אילוסטרציה
צוערי אגף התקשוב כמובן מבינים מקרוב את כל הקשור לטכנולוגיה ותכנות, אך לשגרת עולם העמותות הם נחשפו בעיקר בזכות הפרויקט. לכן, בין שמונת הצוותים פוזרו גם עובדים מהתחום שהביאו את המקצועיות שלהם, וסיפקו נקודת מבט הכרחית לשיתוף הפעולה.
בסיום היממה, הועברו מערכות ראשוניות לשימוש הארגונים. בהמשך כמובן, הם יוכלו לשדרג ולשפר אותן. לכל מערכת צורף גם תיק פרויקט מפורט המסביר את כל הפונקציות ומבנה התוכנה על מנת להקל על העובדים שישתמשו בה בצורה יום-יומית.
"זו הייתה ההתנסות הראשונה שלי כמפקדת", משתפת צוערת נ', "למדתי איך לתקשר עם כל הגורמים החיצוניים: נותני החסות, העמותות ולוגיסטיקה, לצד שמונה ראשי צוותים שהובילו את העבודה בפועל. זו הייתה חוויה אינטנסיבית, אך משמעותית במיוחד. התפתחנו מקצועית, ניהולית והכי חשוב - גם תרמנו לקהילה".