אלכוהול וסמים הוחרמו, חיילים עוכבו לחקירה בפשיטת מצ"ח על בתי חייל

בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל, ערכה המשטרה הצבאית החוקרת פשיטה על שני בתי החייל ואיתרה בין היתר חומרים אסורים. בענף הת"ש מדגישים: "עושים הכל כדי שהחיילים בבתי החייל יקבלו סביבת חיים נאותה, מי שיעבור על החוקים - לא יגור כאן"

08.11.17
טלי סטמבולצ'יק, מערכת אתר צה"ל

בלילה שבין יום ראשון לשני, התקיים מבצע משותף של המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) עם ענף הת"ש ועמותת "יחד למען החייל", במסגרתו פשטו עשרות חוקרים פליליים, בלשים ורכזי מודיעין, על שני בתי חייל, לאחר שהתקבל מידע מודיעיני על הימצאות סמים.


מבצעים מסוג זה, אשר מכונים במצ"ח "פעולות מנע", מתקיימים אחת לתקופה ביחידות צה"ל השונות, בדרך כלל בעקבות בקשת מפקד או קבלת מידע מודיעיני על עבירות פליליות ביחידה. גם במקרה הזה, רע"ן ת"ש, סא"ל קרן זר-אביב, פנתה למצ"ח בבקשה לקיים פעילות שתשיב את הסדר על כנו.


"קיבלנו מידע על הימצאות סמים בבתי החייל", מתאר סא"ל יניב חורש, מפקד מרחב 6011, "היחידה שלי ביצעה פעילות סמויה וגלויה בבית החייל במרכז הארץ, ומרחב מצ"ח 6012 באחד מבתי החייל בדרום. עברנו בין החדרים וחיפשנו סמים, אלכוהול וכל דבר שיכול להעיד על ביצוע עבירה פלילית או משמעתית".


"החרמנו אלכוהול, סמים וכלים לשימוש בהם", הוא מספר, "ועיכבנו מספר חיילים לחקירה. זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מבצעים פעילות כמו זאת בבתי החייל, והמטרה שלנו, בסופו של דבר, היא ליצור הרתעה, ולמנוע כמה שאפשר עבירות על החוק בעתיד".


"כ-1500 חיילים, ברובם בודדים, גרים בתשעת בתי החייל שמפוזרים ברחבי הארץ", מציינת סא"ל זר-אביב, "מתוכם יש כמה עשרות ספורות של חיילים אשר עוברים על החוקים של המקום, בין אם מדובר בסמים, אלכוהול, אלימות או שילוב ראוי".


"אנחנו מטפלים בכל המקרים האלו במלוא החומרה, ועושים כל שביכולתנו כדי למגר את ה'גרעין' הבעייתי", היא מדגישה, "יש מספר כללים שהם קווים אדומים, ממש כמו בכל בית, ומי שלא יעמוד בהם, לא יגור בבית החייל - אנחנו לא נתפשר על כך".


"זה חלילה לא אומר שאותם חיילים ייזרקו לרחוב", מוסיפה סא"ל זר-אביב, "הם תמיד יכולים להשכיר חדר, כפי שעושים מחצית מהחיילים הבודדים בצה"ל, אך המטרה שלנו היא להגיע לחקר האמת ולדאוג שהחיילים שישנים בבתי החייל יקבלו סביבת חיים נאותה שלא תיפגע בגלל אלו שמבצעים עבירות פליליות".

*אם אתם נתקלים במקרה חריג באחד מבתי החייל, אנא פנו להנהלת בית החייל, למפקד או לגורם הת"ש ביחידתכם או למוקד בודדים