באגף כוח האדם משיקים מערכת חדשה לטיפול בפרט

13.09.17
טלי סטמבולצ'יק, מערכת את"צ

כבר שנים רבות שוקדים באגף כוח האדם על חידוש המערכות המיושנות, מה שיביא לצמצום הניירת הבלתי נגמרת והביורוקרטיה המעיקה. לאחר מאמצים מרובים, נראה כי התכניות יוצאות לפועל ובקרוב מאוד נוכל לראות תוצאות בשטח.

"אנחנו נמצאים כעת בעיצומו של תהליך העברת עולם כוח האדם ממערכות ישנות לפלטפורמות חדשות, משוכללות ושרידות יותר במבחן הזמן", מתאר סא"ל אמיר מילס, ראש ענף מערכות מידע באגף כוח האדם. "הפרויקט מביא איתו בשורות מאוד משמעותיות", הוא מבטיח.

בין החידושים המרכזיים, שיבואו לידי ביטוי החל מהחודש הבא, תהיה האפשרות לראות בתיק האישי סטטוסים של תהליכים, כמו למשל בקשות שיבוץ, ולהגיש טפסים שונים בלחיצת כפתור.

כך למשל, כדי לקבל אישור יציאה לחו"ל, החיילים יוכלו לפתוח בעצמם טופס בקשה בו ימלאו את הפרטים, יקראו את הוראות ביטחון המידע, ובלחיצת כפתור יעבירו את הבקשה לאישור המפקד, שגם כן, יאשר זאת בלחיצת כפתור. "זה עומד לחסוך הרבה מאוד טרטור לחיילים", סבור סא"ל מילס.

"במערכת החדשה, בפעם הראשונה, הפרט הופך לחלק מתהליך העבודה בעולם כוח האדם", הוא מספר, "כצופה במידע, כמגיש בקשות, כמפעיל טריגרים במערכת. המפקד הוא כמובן גם כן חלק מהתהליך - הוא מאשר בקשות וצופה בתמונת כוח האדם העדכנית ביותר".

"הפרויקט בונה מחדש את כל יסודות ניהול משאבי האנוש בצבא", מדגיש סא"ל מילס, "הוא אבן הדרך המרכזית, עליה יתבססו עוד הרבה תהליכים. נכון לעכשיו הוא עוסק אך ורק בעולם הסדיר, אך בעתיד יתרחב גם לעולם המילואים והאזרחים".

מתוקף כך, יושבתו החל מהיום (13.09) ועד 26.09 מערכות המשא"ן הקיימות, לצורך העברת המידע, אך באגף כוח האדם מבטיחים שזה לא יורגש בשטח: "ביצענו הרבה מאוד פעולות מקדימות כדי למזער את הפגיעה בפרט. כרגע כל ניהול כוח האדם מתבצע בצורה ידנית, וההזנה למערכות תתבצע מאוחר יותר".

"הפרויקט הזה הוא צעד משמעותי עבור עולם ניהול כוח האדם בצה"ל", סבור סא"ל מילס, "הוא מהווה קפיצת מדרגה גם בטכנולוגיה וגם ביכולות שאנחנו מביאים ויאפשר לנו להתמודד עם אתגרים שעומדים לפנינו בניהול המשאב הכי יקר שיש לנו - האנשים"