איחוד מוקדים, מיונים דיגיטליים לצה"ל ותשובות ב-SMS

אחרי השקת אתר ואפליקציה, ביחידת מיטב לא עוצרים וממשיכים להתאים את עצמם לדור ה-Z. מתן מענה מהיר בכל פלטפורמה, היכרות מעמיקה יותר עם המלש"בים ומיצוי טוב יותר של יכולות המתגייסים הם רק חלק מהשינויים המתוכננים. פגשנו את מפקד מיטב לשיחה, וגם קיבלנו כמה טיפים

15.03.17
טלי סטמבולצ'יק, מערכת אתר צה"ל

ביחידת מיטב יודעים היטב שאת יום הגיוס שלהם אף חייל וחיילת לא שוכחים, אך הדרך לא מתחילה בלשכת הגיוס - אלא הרבה לפני. לשם כך, מנסים כל העת ביחידה לשפר את התהליכים ולהתאים אותם לצרכים של הדור הדיגיטלי.

אם בעבר המענה למלש"בים היה טלפוני בעיקרו, כיום זה כבר לא כך: ניתן לקבל מענה בפייסבוק, דוא"ל, הודעות SMS, אתר "מתגייסים" והאפליקציה שלו.

"אנחנו עובדים על הנגשת תהליך הגיוס לדור הטכנולוגי של היום, שדורש תשובות מהירות ומחפש לממש את עצמו בהרבה מקומות שונים. אני רוצה לאפשר לו להכיר את כולם", משתף מפקד יחידת מיטב, אל"ם יוסי מצליח ומספר על פעולות שזמינות כעת בלחיצת כפתור: מידע על תפקידים, מעקב אחר זימונים, העברת מסמכים ואבחונים, קבלת תוצאות מיונים ועוד.

במהלך השנה, כך מספר מפקד היחידה, יתאפשר למלש"בים גם לשנות את מועדי הזימונים באמצעות האפליקציה. "אני צופה שכמות השיחות הטלפוניות תצטמצם משמעותית והעידן הדיגיטלי יגדל", הוא אומר.

על אף השיפור בזמני ההמתנה כבר היום, כאשר לפי הנתונים ל-80% משיחות הטלפון למוקד ניתן מענה בפחות משתי דקות, ביחידה ממש לא נחים על זרי הדפנה: "אני לא מתסכל על האחוזים אלא על הפרט, על מי שקיבל או לא קיבל התייחסות. לא נפסיק לפעול לשיפור עד שכולם יקבלו את המענה הטוב ביותר".

למיין פחות ולדעת יותר

במסגרת השינויים, בחודש יולי הקרוב גם צפוי איחוד המוקדים של מיטב, מודיעין, חיל האוויר ותקשוב. איחוד המוקד, מסבירים במיטב, יאפשר בקרה נרחבת ומעקב יעיל יותר על הליך הגיוס והמיונים, ולסייע לשיבוץ מתאים יותר.

"כיום ישנם מבחנים שחוזרים על עצמם במיונים לתפקידים שונים. אני רוצה למנוע את זה, מתוך מטרת העל - למיין פחות ולדעת יותר", מצהיר אל"ם מצליח. "זה נשמע כמו וקטורים מנוגדים, אבל זה אפשרי. אנחנו גם שואפים לרכז בעתיד את כל המיונים במקום אחד".

במיטב פונים לטפל גם בצמצום זמני ההמתנה במהלך המיונים הרבים שעוברים החיילים לעתיד. "השאיפה שלנו היא לייעל את המיונים בעזרת מספר צעדים, ביניהם יצירת מבחנים דיגיטליים ללא צורך בהתייצבות והעלאת מבדקים מקדימים לצו הראשון לאתר", מפרט מפקד היחידה.

שרשרת השינויים לא פוסחת גם על הצו הראשון: אחרי שהכריזו במיטב על מעבר מנתון חד-מימדי כמו קב"א לנתון רב-מימדי שכולל תכונות אופי, התנהגות ותחביבים של המלש"בים - מידע שיופק משאלון שיעלה לאתר כבר השנה, החליטו לפעול לאיחוד תהליכי המיון של הבנים והבנות.

"מחודש ספטמבר נתחיל לקיים ראיונות עם מאבחנת פסיכוטכנית לכל המלש"ביות, כמו אלו שעוברים הבנים", מספר מפקד מיטב, ומציין כי מהלך זה יסייע בבניית פרופיל שלם שמשקף בצורה טובה יותר את יכולות המתמיינות, ולמצות את הפוטנציאל שלהן בהמשך דרכן הצבאית.

"אני מאמין שכל תפקיד הוא משמעותי, וניתן להגיע להישגים בכל יעד", מדגיש אל"ם מצליח, ומבקש להעביר מסר למצטרפים החדשים למשפחת צה"ל: "זהו הזמן שלכם לשרת את מדינת ישראל. נסו דרך התפקיד להעצים את עצמכם, למדו למצות את הזמן בצורה הנכונה ושאפו תמיד לפסגה הכי גבוהה. כשתכבשו אותה, שאפו לפסגה חדשה".


מפקד יחידת מיטב, אל"ם יוסי מצליח