יום "צה"ל בקהילה" עבור מלש"בים דרוזים

10.05.17
מערכת אתר צה"ל

היום (ג') התקיים יום "צה"ל בקהילה" עבור מלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון) בני העדה הדרוזית, בבית הספר שבכפר כסרא-סמיע בצפון הארץ. האירוע, שמתקיים מדי שנה בהובלת יחידת מנהל אוכלוסיית שבאגף כוח האדם, נועד לחשוף את המלש"בים ליחידות השונות ולתפקידים שונים לקראת גיוסם.

לפני כשנתיים נסגר גדוד חרב - גדוד חיל רגלים סדיר בו שירתו חיילים בני העדה הדרוזית. הסגירה נעשתה מתוך כוונה לשלב את הדרוזים בכלל היחידות. באירוע, שאחת ממטרותיו הייתה להנגיש מידע על צה"ל לבני המגזר, התקיים מייצג חילות ונכחו בו נציגים מיחידת מיטב מתוך מטרה לאפשר למלש"בים לקבל מענה לפניותיהם ולקדם חלק מהליכי הגיוס.

"בשנה מתגייסים כ-1,000 אזרחים דרוזים לצה"ל, מתוכם כ-10% למסלולי העתודה האקדמית", מציין רס"ן לוטפי חרב, מפקד המרחב הדרוזי-צ'רקסי במנהל אוכלוסיות. "אנחנו פועלים כל העת לשמר את רף הגיוס של בני העדה, שעומד על 82% ולעודד את שילובם ביחידות האיכותיות".

"השירות בצה''ל הוא אחד הדברים המשמעותיים ביותר שבני נוער יכולים לחוות. עם שחרורכם, אתם תראו שהשירות תרם לכם לא פחות משאתם תרמתם לצבא", אמר ראש חטיבת תומכ"א (תכנון ומנהל כוח אדם), תא''ל ערן שני, בנאומו בפני המלש"בים. "כל היחידות חשובות, אך החשיבות הגדולה יותר היא שתבצעו את תפקידכם בצורה הטובה ביותר. ההצלחה שלכם היא הצלחתם של צה''ל ושל המדינה'', סיכם.