החלוצים של בית הספר לנגדים מסכמים את הקורס הראשון

רגע לפני שמתחיל המחזור השני בבית הספר החדש לנגדים, המפקדים שזכו בהזדמנות להיות החניכים הראשונים מסכמים את התקופה

24.12.17
נעמה זלצמן, מערכת אתר צה"ל

"כשאני מסתכל אחורה על הקורס", אומר רס"ל בן פרבר, "אני יודע שלמדתי איך להפוך את היחידה שלי לטובה יותר". רס"ל פרבר, טכנאי אופטרוניקה בחיל הים, הוא אחד מ-67 הנגדים והנגדות שסיימו בחודש האחרון את לימודיהם במחזור הראשון בבית הספר לנגדים.

בבית הספר מתקיימים שני מסלולים במקביל: קורס כניסה לקבע מובהק במשך ארבעה שבועות, ופו"ם לנגדים במסלול הבכיר, שנמשך שישה שבועות.

אל הקורס הגיעו עשרות נגדים מהזרועות, הפיקודים והאגפים השונים ויחד עברו סדנאות, שיעורים והרצאות, שבהם רכשו כלים שיסייעו להם הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית. "עכשיו, לא רק שלמדתי לפקד טוב יותר על החיילים, אני יודע גם איך לאזן בין השירות למשפחה בצורה טובה יותר כשאני חוזר הביתה אחרי שבוע או שבועיים בבסיס", סבור רס"ל זייד מזאריב, גשש בחטיבה הדרומית.

"כל אחד מאיתנו נמצא שנים ביחידה שלו, אבל לא תמיד אנחנו חשופים לכל הצבא הגדול", מסביר רס"ל פרבר. "העובדה שמגיעים לכאן אנשים מכל הצבא, תורמת רבות להבנה איך עובד המכלול השלם של צה"ל. במהלך הקורס לקחו אותנו לסיורים בין הבסיסים, למדתי להכיר את החיילים השונים ועם מה הם מתמודדים". 

 

"הקורס היה פשוט מתנה", סבורה רס"ם עינת רביד מרקוביץ', מפקדת מרכז המידע והתודעה החילי "עתיד מבטיח" בחיל הטכנולוגיה והאחזקה, "אם פעם ראו בנגד מישהו שנמצא תמיד במערכת, ושלא צריך להכשיר אותו על פיקוד היום אנחנו במקום אחר לגמרי. הקורס הוא מהלך הכרחי ומשמעותי לצה"ל, וזה שהוא מתקיים במכללות הצבאיות, מקום שהיה שייך רק לקצינים בעבר, מדגיש את זה אף יותר".

 

"אף פעם לא היה קורס שמכשיר את הנגדים וזה צעד קדימה בתהליך שצה"ל עובר להעצמת תפקידו וייעודו של הנגד", מחזק רס"ל פרבר. "אני חוזר אל היחידה מלא גאווה ויודע שאני מפקד טוב יותר".

"בעוד קצינים לא פעם באים והולכים", מוסיפה רס"ם מרקוביץ', "אנחנו הנגדים נשארים לרוב ביחידה ומשמרים את הידע שלה. אנחנו כוח מניע ויתד מאוד יציבה בגוף דינמי".