"גאים בכם, מעריכים אתכם ורואים בכם חלק מרכזי"

13.06.17
מערכת אתר צה"ל

״החיילים בני העדה הדרוזית הם עדות חיה ונצחית לקשר שבין מדינת ישראל לעדה הדרוזית", כך מדגיש היום ראש אכ"א, אלוף מוטי אלמוז.

"הלוחמים הדרוזים", מציין אלוף אלמוז, "שזורים בכל יחידות צה"ל כאשר אנו רואים את אותם צעירים מלאי מוטיבציה, חדורי רוח קרב ומלאי גאווה״.

כיום, הוא אומר, משרתים בצה"ל אלפי דרוזים בשירות סדיר ובקבע ביחידות קרביות, ביחידות עילית, במודיעין, בסייבר וברפואה: "המוטיבציה לשירות קרבי משמעותי בקרב צעירי העדה הדרוזי הוא הגבוה ביותר בקרב אוכלוסיית ישראל - ועל כך הערכתנו הרבה".

״אני ומפקדי צה"ל בכל החילות מעריכים את החיילים הדרוזים ומגנים בכל תוקף כל קריאה בעלת אופי גזעני שעלולה להישמע באופן פרטני על ידי חיילים וקל וחומר מפקדים", מבהיר ראש אכ"א, ופונה לחיילים ולמפקדים הדרוזים ואומר באופן חד משמעי: "אנחנו גאים בכם, מעריכים אתכם ורואים בכם חלק מרכזי, חשוב ואיכותי בשירות הצבאי״.


"בשנה מתגייסים כ-1,000 אזרחים דרוזים לצה"ל, מתוכם כ-10% למסלולי העתודה האקדמית", מציין רס"ן לוטפי חרב, מפקד המרחב הדרוזי-צ'רקסי במנהל אוכלוסיות. "אנחנו פועלים כל העת לשמר את רף הגיוס של בני העדה, שעומד על 82% ולעודד את שילובם ביחידות האיכותיות".

"השירות בצה''ל הוא אחד הדברים המשמעותיים ביותר שבני נוער יכולים לחוות. עם שחרורכם, אתם תראו שהשירות תרם לכם לא פחות משאתם תרמתם לצבא", הוסיף ראש חטיבת תומכ"א (תכנון ומנהל כוח אדם), תא''ל ערן שני, בנאומו בפני המלש"בים. "כל היחידות חשובות, אך החשיבות הגדולה יותר היא שתבצעו את תפקידכם בצורה הטובה ביותר. ההצלחה שלכם היא הצלחתם של צה''ל ושל המדינה'', סיכם.