שבוע הרעות הראשון בצה"ל יוצא לדרך

מעגלי שיח, סיורים ברחבי הארץ, פעילויות חינוכיות ואף שירת המונים בקריית ההדרכה - אלו רק חלק מהתכנים שיעברו חיילים מכלל היחידות במהלך שבוע הרעות, המתקיים בצה"ל זו הפעם הראשונה. אז מה צפוי בשבוע שמוקדש כולו לערך החשוב? אספנו בשבילכם את כל מה שצריך שתדעו

22.07.18
מיכל עבר-הדני, מערכת אתר צה"ל

אין חייל שלא זוכר את השיעורים בטירונות על ערך הרעות ורוח צה"ל, אך חשיבות הערך ממש לא מסתיימת שם - ומלווה את חיילי צה"ל יום יום בפעולתם. מתוך הבנת חשיבות הערך, נפתח היום (ראשון) שבוע הרעות בצה"ל בפעם הראשונה.

במהלך השבוע יעברו כלל החיילים פעילויות וסיורים שנועדו לחזק את הערך החשוב. בין הפעילויות: מעגלי שיח במגוון נושאים ותחומים,כגון מה אנו עושים למען המולדת? וכיצד אנו משפיעים על החברה, התנדבות קהילתית וסיורים בהובלת יחידות הסברה גיאוגרפיות בדגש על ערך הרעות. את הרשימה המלאה של המקומות בהם תוכלו להתנדב, כמו גם את טופס ההרשמה לסיורים השונים תמצאו בפורטל הצבאי.

"אנו קוראים לחיילים ולמפקדים לבוא, להשתתף ולטייל", אומרת רמ"ד זהות וחוסן חברתי, רס"ן ליאת כרמי, "ובכך לחזק את תחושת השייכות ולדבר על ערכים מובילים".

מעבר לכל התכנים החינוכיים שיועברו, תתקיים בפעם הראשונה "שירת המונים צבאית" בקריית ההדרכה."שירה זה הדבר שמחבר את כולנו והוא גורם מלכד", סבורה רס"ן כרמי. "השיר שנבחר לבצע הוא "שירו של שפשף", ובשירה ישתתפו חיילים משלל יחידות צה"ל".

שבוע זה הוא פעילות משותפת בהובלת חיל החינוך והנוער, הרבנות הצבאית וענף זהות ותודעה יהודית, במהלכו יעסקו גם בלכידות המסגרת ובערבות הדדית. "כדי להצליח במשימה צריך שהיחידה תהיה מלוכדת, זה מה שהוביל אותנו בחשיבה על השבוע הזה", משתפת רס"ן כרמי.

לא סתם הוחלט להקדיש לערך הרעות דווקא את שבוע זה, המתחיל בתשעה באב ומסתיים בט"ו באב. "תשעה באב מסמל את החורבן, המזוהה עם שנאת חינם", מציינת ראש המדור. "ט"ו באב, לעומת זאת, יום האהבה העברי, מסמל את תיקון החורבן שבלב. ראינו בשבוע הזה חלון זמן מיטבי לעיסוק בנושא".

 "ככל שמפקדים יעסקו יותר בערכים של רעות וערבות הדדית, כך ירוויחו היחידות שלהם בטווח הארוך", מסכמת רס"ן כרמי. "הערכים הללו יביאו את הלוחמים מוכנים יותר לבצע את משימתם בשגרה, בחירום וכמובן ביציאה למשימה".