נשות קבע בהיריון או בחופשת לידה - הכירו את כל הזכויות המגיעות לכן

ממעקב היריון בקופות החולים, דרך תוכנית קורסי הכנה ללידה, ועד לליווי ביום הגדול ובתקופה שאחריו - אמהות מצפות וטריות הנמצאות בשירות קבע זכאיות למגוון שירותים המותאמים להן. אם עוד לא הכרתן את הזכויות שלכן - תמצאו את כל הפרטים בחוברת החדשה שמצורפת עבורכן כאן

07.10.18
מערכת אתר צה"ל

"את לא לבד", זהו המסר המובהק שהועבר למשתתפות בכנס מיוחד שהתקיים בשבוע שעבר במעמד ראש אכ"א, האלוף מוטי אלמוז, ובהובלת יחידת יוהל"ם, בנושא הזכויות להן זכאיות נשות הקבע ההרות בצה"ל והשינויים המשמעותיים בתחום.

"הרעיון שעומד מאחורי הכנס נבע מתוך צורך אמיתי להנגיש את המידע הרלוונטי לו זקוקות נשות הקבע בהיריון וכאלו הנמצאות בחופשת הלידה", מסבירה רע"ן ת"ש מדיניות, סא"ל אדוה פישר. "רצינו לשמוע מה יש להן להגיד, וזו הייתה בדיוק הפלטפורמה לכך. אפשרנו שיח פתוח בכלל הנושאים עם דגש מיוחד על השילוב בין הקריירה הצבאית לבין ההיריון וההורות".

השילוב בין שני העולמות דורש מעטפת ייחודית שתאפשר לנשות הקבע לתמרן ביניהם בצורה האידאלית. לצורך כך, אגף כוח האדם, בשיתוף חיל הרפואה, הפיק חוברת מידע חדשה ומקיפה, המכילה את התשובות לכל סימני השאלה שעלולים לצוץ במהלך תקופות אלו - החל מזכויות הפרט, דרך תנאי השירות ועד לפרטים טכניים כמו הטבות ומספר ימי החופשה. 

בכנס נערכו גם הרצאות מגוונות וניתנה הכוונה למשתתפות מבחינת הגישה לעולם הרפואי ולנושאים קשורים נוספים בהם הצבא יכול לסייע. כמו כן התקיים פאנל בו ניתן מענה על שאלות בנושאי טיפול, זכויות וקריירה צבאית.

"יש רצון אמיתי להוביל קדימה את עולם ההיריון בצה"ל ואת דרך ההכלה שלו", מחדדת סא"ל פישר, "הצבא מתקדם ומתאים את עצמו לכלל האוכלוסיות שבו - זוהי חובתנו לדאוג להן".

לחוברת המפרטת את כל זכויותיכן במהלך ההיריון וההורות - לחצו כאן