לוחם המעברים משחזר כיצד סיכל פיגוע דקירה

משמרתו של סמל דניאל נובק במעבר קלנדיה עברה כסדרה - עד שהבחין בפעילות שעוררה את חשדו. בשיחה עם כתבתנו משחזר לוחם המעברים מגדוד "ארז" במשטרה הצבאית את האירוע שהסתיים במעצרו של חשוד חמוש שהתכוון לבצע פיגוע דקירה, ומספר על תחושת הסיפוק: "זו גאווה ענקית לשרת בתפקיד הזה"

29.05.18
מיכל עבר-הדני, מערכת אתר צה"ל

"התחלנו את משמרת הבוקר בעמדת הבידוק במעבר קלנדיה. לא היה שום אירוע מיוחד, עד שהגיע אלינו אדם שנראה חשוד. היתר הכניסה שלו כבר לא היה בתוקף, והוא לא רצה להכניס את התיק שלו לבדיקה. תוך כדי שהעברנו את הכבודה במכונה, הוא ניסה לדבר איתנו ולהסיח את דעתנו. כל החשדות התממשו ברגע שהבחנתי דרך מכונת השיקוף, שבכבודה שלו יש סכין גדולה" - כך מתאר סמל דניאל נובק, לוחם מעברים מגדוד "ארז" במשטרה הצבאית, את השתלשלות האירוע ביום ירושלים האחרון, בו הצליח לסכל פיגוע דקירה.


הסכין שאותרה במכונת השיקוף

"האירוע כולו, מהרגע בו זיהינו את החשוד ועד לרגע בו הועבר לכוחות הביטחון, ארך כחצי שעה", מציין סמל נובק, "הוא התנהג בצורה תקינה בהתחלה ולא היה נראה מאיים, אך כשהבחנו בכבודה שלו הבנתי מהר מאוד במה מדובר".

מהרגע שזיהה את הסכין, פעל סמל נובק על פי ההוראות אותן למד במהלך הכשרתו, "הפרדתי את החשוד מהסכין המושחזת, והעברתי אותו לתא הבידוק. מיד קראתי לכוחות הביטחון שהמשיכו את הטיפול ולקחו אותו לחקירה".

בחקירתו, עלה כי אכן התכוון החשוד לבצע פיגוע דקירה. הוא ניסה להיכנס לארץ ממעבר קלנדיה, כשהוא מחזיק באישור פג תוקף בניסיון להטעות את שוטרי המעבר: "כשגיליתי את זה הרגשתי סיפוק גדול שבאמת הצלחתי לעצור ולמנוע פיגוע - במיוחד ביום ירושלים. הצלחתי לעשות את שלי ולהגן על המדינה".

זוהי אינה תפיסתו המוצלחת הראשונה של לוחם המעברים, שמשרת יותר משנה בגדוד. בעבר סיכל סמל נובק כניסת שוהים בלתי חוקיים ומנע הברחת סחורות לשטח ישראל. "זו גאווה ענקית לשרת בתפקיד הזה", מדגיש סמל נובק, "אנחנו עושים עבודה שהיא משמעותית. אנחנו אוהבים את העבודה שלנו, ברגעים הקשים כמו ברגעים הטובים".