"ביום הזה רק החיוך נכנס פנימה"

רגע לפני ערב הפסח, בו יישבו משפחות רבות בישראל סביב שולחן הסדר ויתעטפו באווירת החג, מוקירים בצה"ל את אלו שירגישו בארוחה את החסרים בה. ביום מלא הפתעות וחוויות שנערך בספארי ברמת גן, נפגשו קציני מערך הנפגעים ומפקדי החטיבות עם אחים שכולים ויתומי צה"ל כדי לתמוך ולחבק בתקופה המאתגרת ביותר של השנה

26.03.18
תומי שטוקמן, מערכת אתר צה"ל

בפתחה של חופשת הפסח, רגע לפני שיהפוך לאחד המקומות העמוסים והפופולריים בקרב ילדים ומשפחות, אירח הספארי ברמת גן אירוע מיוחד במינו - הפנינג "יחד יד ביד", בראשות ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז. כ-2,400 אחים שכולים, יתומי צה"ל ובני משפחותיהם מכלל הצבא וארגוני ביטחון נוספים, נפגשו עם קציני נפגעים ומפקדי החטיבות השונות, על מנת לעטוף זה את זה בתמיכה ואור לפני תקופת המועדים המאתגרת שעומדת לפניהם. 

"האירוע משמש הטענת מצברים וזריקת כוח עבור המשפחות כבר 12 שנה", מספרת ראש מדור פרט במחלקת הנפגעים, רס"ן יהודית גלעדי, "המטרה היא לתת חיבוק אמיתי, דרך מפגש של המפקדים עם האחים והיתומים, במיוחד לקראת פסח ויום הזיכרון שלאחריו".

"חשוב לנו שידעו שצה"ל עומד לצדם ברגעים השמחים כמו בעצובים", מוסיפה רס"ן גלעדי, "ביום הזה, אנחנו מנסים להשאיר את העצב בכניסה - רק החיוך נכנס פנימה".

האירוע כלל מגוון פעילויות שהותאמו לכל טווח גילאי המשתתפים, הנע בין שנה ל-21: מחדרי בריחה ומציאות מדומה, דרך סיור חופשי ומודרך ברחבי הספארי ועד להופעות של אליעד נחום וסבא טוביה.

המש"קיות וקציני הנפגעים, המלווים את המשפחות באופן הקרוב ביותר, המתינו להן בחיוך בדוכני החילות השונים, לצד מפקדי החטיבות שחילקו את שי הרמטכ"ל השנתי. "אתה רואה ילדים קטנים שליווית גדלים לך מול העיניים", מעידה סרן אביב וקסמן, ראש מדור הנפגעים של חיל החינוך. "המפגש עם הצבא מייצג עבורם את האח או האב שאיננו, חשוב לנו מאוד לקחת חלק בתקופה הזו של חייהם".

בכל מקום בספארי אפשר היה להבחין בקבוצות גדולות של משפחות שונות המבלות את היום יחדיו, "האירוע הזה מאפשר היווצרות של חברויות אמת בין משפחות שכולות מכל הצבא", משתפת סרן וקסמן, "הם מתמודדים יחד עם האובדן שמורגש יותר בתקופות אלו של השנה".

"תעצומות הנפש שאתם מפגינים מעצימות את תחושת השליחות שבלבנו בשעה שאנו פועלים להבטחת ביטחון אזרחי המדינה ותושביה", כתב הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, באיגרת למשתתפים. "נוסיף לעמוד לצידכם, ולהבטיח כי תוכלו לצעוד על קרקע יציבה ובטוחה כל עת".