הפרויקט שיקרב בין המשפחות השכולות לצה"ל - מרחוק

27.04.20
מערכת את"צ

בשבועות האחרונים אנו מתמודדים עם מציאות חדשה ומאתגרת, שבה אנו נדרשים להמשיך ולשמור על הכשירות המבצעית, לצד שמירה על בריאות המשרתים. לרגל יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה הובילו בחיל הנפגעים פרויקט ייחודי שנועד לשמר את זיכרון חללי צה"ל, לחזק את המשפחות ולהעניק את התחושה שלמרות הימים הלא פשוטים - אנחנו תמיד איתם.

"יזמנו שליחת מסרון למשפחות השכולות מטעם סגל הנפגעים בחטיבה או בחיל", מספרת רס"ן ליאור נוסבוים, ראש מדור קשר למשפחות במחלקת נפגעים. "המסרון כולל קישור לסרטון של מפקד החטיבה ואיגרת מטעם ראש מערך הנפגעים אשר מיועדת למשפחות - המטרה הייתה ליצור קשר אישי ומגע ישיר עד כמה שניתן לאור המגבלות".

לפני מספר שבועות, בשיתוף הצוותים המקצועיים של חיל החינוך החלו לעבוד על הפרויקט המיוחד. "נדרשנו לפעול במהירות בשל המצב המשתנה, היינו חייבים למצוא פתרון לריחוק בין סגל הנפגעים והמפקדים לבין המשפחות היקרות. התאמנו את צה"ל למצב וכך נולד הרעיון".

לדבריה, הטכנולוגיה ושליחת המסרונים אפשרה להם להגיע ולתת את התחושה הקרובה אל בני המשפחות השכולות על אף המרחק הרב והמציאות הלא שגרתית. "הוחלט כי חלק מהאירועים יבוטלו וחלקם יבוצעו במתכונת מצומצמת. הפצנו את המסרון לכלל המשפחות השכולות, מדובר בעשרות אלפי אנשים-ההורים, אלמנות, יתומים ואחים".

מעבר לפרוייקט הייחודי - כלל קציני הנפגעים מתקשרים למשפחות ועורכים שיחות ב-zoom במסגרת "מתחברים וזוכרים". כמו כן מתקיימים שיעורי מורשת ביחידות והדלקת נרות דיגיטליים באתר יזכור. "אנחנו מבקשים גם בימים אלה של זיכרון וגעגועים להביע את הוקרתנו ולחזק את ידיכם", היא מסכמת.

לקריאה באיגרת  מטעם ראש מערך הנפגעים, אלוף משנה עידית סולומון - לחצו כאן