הקורונה לא עוצרת את המתנדבים מלהתגייס לצה"ל

השנה, צה"ל חוגג עליה ניכרת ביחס למספר המתנדבים שהתגייסו בשנים קודמות. כיצד נקבע השיא, מהן התאמות הקורונה החדשות ביחס למתנדבים ואיך אתם יכולים להשפיע על שיבוצכם כמתנדבים? 

26.07.20
מערכת את"צ

השנה מתנדבי צה"ל הוכיחו כי אין דבר שיעצור בעדם מלשרת את המדינה נאמנה, גם לא הקורונה. ביום חמישי האחרון התייצבו בשרשרת החיול בבסיס תל השומר יותר מ-100 מתנדבים חדשים, ביניהם מתנדב עיוור, מתנדבים בעלי תסמונת דאון, מחלימי סרטן וחולי סוכרת. המשותף לכולם היה החיוך שעל פניהם מאחורי המסכה.

שוברים שיא

השנה נקבע שיא במספר המתנדבים שמתגייסים לצה"ל. ישנם מספר גורמים לצמיחה משמעותית זו:

  • קיצור הליכים: יחידת מיטב הצליחה לצמצם משמעותית את הליכי הגיוס של קהל המלש"בים המתנדבים. למשל, אם בעבר זימון לוועדה רפואית לקח בין חודש לשלושה חודשים, כיום הוא לוקח כשבוע. בנוסף, בחינה למדור מיון ואבחון בענף הקליני קוצר מחצי שנה לארבעה חודשים.
  • קשר יזום: כיום יחידת מיטב יוצרת קשר יזום עם כלל מקבלי הפטור מצה"ל, ומציגה להם את האפשרות להתנדב לצבא.
  • פרויקטים בשיתוף פעולה עם עמותות: צה"ל משקיע בפרויקטים רבים בשיתוף עם עמותות וארגונים כדי להיטיב את השילוב של קהל המתנדבים בשירות הצבאי. ההשקעה מניבה תוצאות: מספר המתנדבים גדל והגיוון מתרחב. תוכלו לקרוא על העמותות והפרויקטים השונים כאן.
  • קיום כנסים: יחידת מיטב מקיימת כנסים לעידוד התנדבותי, המופצים דרך העיריות אל התיכונים בארץ. בתקופת הקורונה מבוצעים כנסים דרך תוכנת ה-Zoom.

בצל הקורונה

אחת ההתאמות העיקריות בתקופת הקורונה היא מעבר למיונים טלפוניים. עד כה התקיימו אירועי הפנינג אליהם הוזמנו המעוניינים להתנדב, שכללו עמדות מידע על תפקידים ומסלולי שירות הייחודיים למתנדבים.

בצל הקורונה, לא ניתן לקיים את אותם האירועים במתכונת הרגילה ולכן מתבצעים ראיונות טלפוניים לכלל המלש"בים בהתנדבות. אז איך אתם יכולים לקבל ראיון טלפוני? אל דאגה - יצרו איתכם קשר טלפוני יזום כחודש לפני מועד גיוסכם.

שימו לב - מתנדבים זכאים לעד שני מיונים שונים ברצף. נדגיש כי לא ניתן להתמיין במקביל. כחודש לפני הגיוס ניתן לבחור תפקיד ללא מיון על תנאי ראיון וכשירות רפואית בלבד. 

אם אתם מעוניינים להתנדב לצה"ל ומחפשים מידע על מיונים ועל האופציות העומדות לרשותכם, רצוי ומומלץ לפנות בהודעת Whatsapp אל המספרים הבאים: 03-7387055 / 03-7387195.