מלש"ביות? מעכשיו ככה יום המא"ה שלכן ייראה

14.05.20
מערכת את"צ, מערכת את"צ

מלש"ביות? שימו לב - יום המא"ה עובר למסך המחשב שלכן! יום המא"ה הוא יום העוסק במיון, איתור והתאמה לתפקיד אותו תמלאו במסגרת השירות הצבאי. עקב הנחיות הקורונה, יום המא"ה הופך למיון מקוון בו תבצעו את כל התחנות היישר מהבית. החל מ-17.05.2020, ימי המא"ה יתבצעו באמצעות "zoom".

איך זה עובד?

מלש"ביות שמיועדות ליום המא"ה יקבלו זימון באמצעות מסרון לנייד. ליום המיון עצמו, תצטרכו מחשב עם חיבור לאינטרנט (חיבור קווי או WIFI), רמקול, מיקרופון ומצלמה. בנוסף, במחשב צריך להיות מותקן יישומון "zoom". הקבוצות ביום המיון יכילו עד 6 בנות, והתחנות יהיו מותאמות ליום המאה ב-"zoom".

מה חשוב לדעת?

- יום המא"ה המקוון צפוי להתחיל בשעה 8:00 בבוקר ולהסתיים בשעה 16:00.

- למיון תצטרכו להיות מוכנות כבר בשעה 7:30, בשעה זו ייצרו איתכן קשר לשם זיהוי.

- בבוקר יום המיון תקבלו לינק לשיחת הזום, ואת מספר הטלפון של אחראי המיון אליו תוכלו לפנות במידה שאתן נתקלות בבעיה.

- במהלך היום יהיו הפסקות בין התחנות.

- הבנות שיקבלו את הזימון הן מלש"ביות שעתידות להתגייס בין יולי 20' לדצמבר 21'.

- צריכות לדחות את המיון? ניתן לעשות זאת עד שבוע ממועדו. 

- ההקלות שניתנות לכן בבית הספר לא תקפות ביום המא"ה.

- במהלך המיון תצטרכו לשהות בסביבת עבודה שקטה, עליכן להיות בחדר נפרד וסגור ולא תוכלו להתייעץ עם גורם נוסף.

- לא תוכלו להשתמש בעזרים כגון מחשבון. 

- לקראת יום המיון, חשוב לוודא שכתובת המייל שלכן רשומה אצלנו ותקינה, לכן, לפני יום המיון תקבלו מסרון לצורך אימות כתובת המייל שלכן. ניתן לעדכן את כתובת המייל דרך המסרון עד השעה 16:00 ביום שלפני המיון. שימו לב! ללא כתובת מייל תקינה לא תוכלו לבצע את המיון!

- נתקלתן בבעיה מסוימת לפני יום המיון? פנו אלינו בהודעה פרטית בעמוד הפייסבוק "מיטב".

- את המיון לא ניתן לבצע מהטלפון הנייד, אלא רק ממחשב נייד או נייח עם מצלמה ומיקרופון. 

אליו תחנות אתן הולכות לעבור?

תרגיל הדרכה

תרגיל ההדרכה בודק את יכולות העמידה מול קהל ויכולת הביטוי בעל פה שלכן. תתבקשו לבחור נושא מרשימת הנושאים, ולהכין הרצאה בה תעבירו מידע אודות הנושא שבחרתן מול חברות הקבוצה באמצעות ה"zoom". 

סימולציות בין אישיות

תרגיל זה בוחן את היכולות הבין-אישיות שלכן, הרגישות שלכן לסביבה והתמודדות עם מצבים שונים ומורכבים. תקבלו כרטיסייה בה מוצג קונפליקט ובעקבותיו הנחיות שונות. במהלך התרגיל תצטרכו להתמודד עם הקונפליקט בפני איש סגל שיגלם את בעל הבעיה. תתבקשו להציג בפניו פתרון על פי ההנחיות שניתנו לכן. תגובתכן ואופן הטיפול שלכן במצב נתון זה ייבחנו. 

תרגיל קבוצתי

תרגיל זה יבדוק את השתלבותכן בקבוצה ויכולת ההובלה שלכן. במסגרת תרגיל זה, יתנהל דיון בין חברות הקבוצות ובמסגרתו תצטרכו להגיע להסכמה תוך זמן מוקצב. בנוסף, תצטרכו לפתור חידות ולתכנן תוצרים יחד, כשבסוף התרגיל תציגו אותם לסגל. 

מבחנים במחשב

בשלב זה תמלאו שאלונים ותבצעו מבחנים במחשב. המבחנים בוחנים מגוון יכולות, ביניהן: הבנה טכנית, יכולת קשב, יכולת ביצוע ודיוק. 

שימו לב!

בדיוק כמו ימי המא"ה הרגילים, גם יום המא"ה המקוון הוא חובה! במידה שלא תתייצבו לזימון זה, שאלון ההעדפות לא יהיה זמין עבורכן ותשובצו על פי נתוניכן האישיים וצורכי הצבא בלבד. בנוסף, אנחנו ממליצים לפתוח את הקישור בדיוק בזמן שנקבע על גבי הצו, לאחר שינה ממושכת ולאחר שאכלת, שתית ודאגת מראש לסביבת עבודה נוחה, שקטה וללא הפרעות. 

בהצלחה!