מילואימניקים? כך תיצרו קשר עם צה"ל החל מהיום

01.04.20
עומר אלמוזנינו, מערכת את"צ

אם עוד לא שמעתם על המושל"ם הצה"לי, כדאי לכם לדעת שמדובר במוקד השירות החדש לאנשי המילואים. הוא פועל כבר מספר חודשים ונותן מענה לשאלות ובעיות רבות, אך כבר מהשבוע הוא פועל באופן רשמי, ונחנך בטקס חגיגי בראשות ראש אכ"א, אלוף מוטי אלמוז.

במוקד כבר ערוכים לעלייה בכמות הפניות, ובהתאם לכך - למענה איכותי ונרחב יותר. אז איך זה הולך לעבוד? המוקד הטלפוני נותן מענה בימים א'-ה', בשעות 08:15-18:00, וניתן לפנות אליו בכל שעה דרך מייל או סמס. 

"לכל משרת שיצור איתנו קשר, יפתח תיק אישי בו ישמרו כל הפניות והמסמכים שלו שהעוברו אלינו אי פעם", מספרת מובילת הפרויקט, ראש ענף תכנון ובקרת מידע באכ"א, סא"ל יסמין דסקל. "כך שגם אם תידרשו למילואים בעוד 10 שנים, תוכלו לעקוב אחרי המידע שנאגר, ושימור הידע יתנהל ברמה הכלל צה"לית - ולא רק ברמת היחידה". 

לדבריה של סא"ל דסקל, בעבר משרתי המילואים יצרו קשר עם צה"ל באמצעות סגלי המשא"ן ביחידות: "הרעיון לעבור למרכז אחד שרואה את כלל החיילים בכלל היחידות, הוא ליצור סטנדרט אחיד במענה ובטיפול בכל אחד ואחת".

על אף התכנונים הרבים והעבודה המעמיקה שנעשתה במשך תקופה, חושפת סא"ל דסקל כי גם במוקד לא יכלו להישאר אדישים נוכח אירועי התקופה האחרונה: "אין ספק שמציאות הקורונה מביאה אותנו לזירוז תהליכים. אנחנו מבינים שהשעה מחייבת אותנו לייצר כלים טכנולוגיים שמאפשרים לנו לתת מענה וטיפול יעיל במשרתים - גם מרחוק".

"למעשה", ממשיכה מובילת הפרויקט, "עשינו כל שביכולתנו כך שנוכל לעבוד באופן ישיר מול אנשי המילואים, ואפילו התאמנו מספר פקודות בנושא. השתדלנו לחסוך מהסגלים בשטח התעסקות בירוקרטית נוספת, ולאפשר להם להתעסק במהות - הטיפול בחיילים".

"אחד היעדים שלנו הוא חידוד יכולות בקרת וניתוח השיחות, בצורה שתצביע על מגמות במילואים. כך נוכל להמליץ למטה הכללי על שינויים והתנהלות בהתאם", מסכמת סא"ל דקסל, "אנחנו מחכים, ערוכים ושואפים שמיום ליום היקף הפניות ילך ויגדל - כי כשנהיה רלוונטים וניתן תשובות מקצועיות בזמנים נכונים - יבחרו להיעזר בנו שוב ושוב".

דרכי פנייה למוקד:

  • בטלפון: 1111, שלוחה 4
  • במסרון: 052-9990229
  • בדוא"ל: miluim.moked@digital.idf.il