הושק המחזור השלישי של תוכנית מגנוליה במעמד הרמטכ"ל

19.07.21
מערכת אתר צה"ל

בתחילת חודש מאי הושק המחזור השלישי של תוכנית מגנוליה במעמד הרמטכ"ל, תכנית המנטורינג עסקי לפורשי צה״ל הבכירים מהמערך המבצעי.

התוכנית, שמונה 27 פורשים מדרגת תא״ל ואל״מ , הוקמה בהובלת אגף כוח האדם בשיתוף פעולה עם הצ׳פטר הישראלי של YPO(ארגון מנכ״לים צעירים) במטרה לצייד את הפורשים בידע וניסיון בתחום העסקי ולסייע בהשתלבותם במשק לאחר הפרישה.

כחלק מהמחזור השלישי של התוכנית, התקיים השבוע מפגש למידה ראשון של משתתפי התוכנית עם מוביליה.
"ההשתלבות בעולם התעסוקה האזרחי היא יותר מאתגרת עבור אוכלוסיית הלוחמים", מסבירה סא"ל לימור מזרחי - ראש מנהל פרישה במופת, "כחלק מדרקטיבת הרמטכ"ל ותפיסת הטיפול באנשים בתר"ש תנופה הוחלט להתמקד במערך המבצעי, שהוא חוד החנית של צה״ל.״

"לאורך התוכנית", היא מסבירה, "לכל משתתף יש מנטור אישי שהינו מנכ״ל במגזר הפרטי. הם מבצעים מפגשים אישיים כחלק מתהליך הכרות וחשיפה, ובכל מפגש הם מקבלים ליווי וסיוע בהשתלבות בסקטור הציבורי. הם לומדים להשתמש בכלים שהם רכשו בשירותם הייחודי כמפקדים לוחמים ומסייעים להם בהתאמתם למגזר העסקי״.

"המטרה היא להעצים את הטיפול באנשים. לבנות להם פלטפורמה המכינה ומציידת אותם בידע וניסיון בתחום העסקי וכמובן שנגזרת מכך היא הסיוע בהשתלבותם במשרות מפתח במשק." היא אומרת. "במפגש הפתיחה של המחזור, הגיע בוגר מהמחזור הקודם שסיפר כמה התוכנית עזרה לו וסייעה לו בכל תהליך הפרישה, ראיתי איך היום הוא מנהל חברה מאוד מצליחה, וזה קרה בזכות הכלים שקיבל מצה״ל, מתהליך הפרישה וגם מתהליך המטורינג. מבחינתי זה שווה הכל".

ההשפעה של התוכנית ניכרת בקרב הפורשים ובאגף כוח האדם פועלים על מנת לאפשר לאוכלוסיות נוספות לקחת בה חלק.