כך נראה ביקור הפתע של הרמטכ"ל בלשכת הגיוס

מי שהגיע היום לעבור צו ראשון בלשכת גיוס תל השומר, לא יכול היה להעלות על דעתו שימצא את עצמו עם לא אחר מראש המטה הכללי, שהגיע לביקורת פתע - ואפילו התנסה בעצמו במבחני המלש"בים. כל הפרטים

19.01.22
גל פלוק רוה, מערכת אתר צה"ל

"חייל טוב הוא חייל שטוב לו, וחייל שטוב לו היה מלש"ב שטוב לו", את המשפט הזה חזר והדגיש הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, במהלך ביקור הפתע שערך היום בלשכת הגיוס תל-השומר.

הרמטכ"ל ביקש להתרשם מקרוב כיצד פועל צה"ל על מנת להפוך את המפגש הראשון והמשמעותי של בני הנוער עם הצבא לנגיש, חלק וקשוב יותר, ושוחח עם המלש"בים הנרגשים ועם החיילים והחיילות המשרתים במקום.

את הביקור, אותו ליוו ראש חטיבת תכנון ומנהל כח אדם, תא"ל אמיר ודמני, מבקר צה"ל, תא"ל במיל' עופר שריג, ומפקד מיטב, אל"ם אלון מצליח, פתח הרמטכ"ל ברחבת המתגייסים.

שם שמע רא"ל כוכבי מהמלש"בים על התהליך שעברו עד כה: הרצאה לתלמידים והוריהם על הצו הראשון והגיוס, העלאה מקוונת של רבים מהטפסים הנדרשים לצו הראשון, כמו שאלונים, טפסים רפואיים וכו', והצטרפות מד"ן (מדריך נוער) מטעם הצבא בבית ספרם, שמספק מענה מקיף לכל שאלה סביב הגיוס, והגיע יחד איתם כדי לוודא שהיום מתנהל בצורה המיטבית.

נוכחות האחרון, כפי שהסביר מפקד מיטב, מהווה ביטוי לשינוי שנעשה במסגרת המודל הרשותי, במסגרתו יש כמעט בכל בית ספר מדריך נוער מטעם צה״ל שמצוי בקשר שוטף עם המלש״בים ומהווה כתובת עבורם.

מיד לאחר מכן התיישב הרמטכ"ל מול עמדת המחשב כדי להתנסות בעצמו במבחן דפ"ר, שעבר לאחרונה שינוי משמעותי, כך שיזהה בצורה יעילה ומקיפה יותר התאמה בין מלש"ב לתפקידו הצבאי.

כששמע מאחת המאבחנות הפסיכוטכניות על המאמצים שנעשים בנושא, ציין הרמטכ"ל כי מבחינתו הנגישות, קיצור התהליכים וייעולם חשובים במיוחד, וכי נדרש לראות את סט היכולות והידע הייחודיים של כל מלש"ב ומלש"בית על מנת למצות אותם בתפקיד המתאים.

לאחר שפגש את גורמי הרפואה בלשכת הגיוס, ביקר הרמטכ"ל גם בענף השירות, אשר אחראי על מוקד מיטב ועל ניהול הרשתות החברתיות. רע״ן שירות, סא"ל ענבר סיטבון, הסבירה כי הם מנהלים ״תיק לקוח״ לכל מלש״ב, וכי כחלק מתפיסת השירות הורחב המענה הדיגיטלי באופן משמעותי.

המוקד עצמו מפעיל אמצעים רבים, ובהם פייסבוק, מייל, מוקד עולים, מוקד מתנדבים, מוקד קהילה, אתר מתגייסים, דסק רפואי ומוקד טלפוני.

על פי הנתונים, מתקבלות 12,310 פניות יומיות בכלל מוקדי המידע והשירות. כ-60 נציגים פועלים בכל משמרת, כשכל נציג עונה על 60-80 שיחות במשמרת, וזמן ההמתנה הטלפוני עומד על 53 שניות בממוצע.

מפקד מיטב שיתף כי ביחידה מנהלים קשר עם כ-300 אלף מלש״בים בכל זמן נתון - במסגרת צו ראשון, תהליכי המיון והשיבוץ והגיוס עצמו.

את הביקור סיכם הרמטכ"ל ואמר: "אני רואה שאתם מבינים את גודל האחריות על כתפיכם מצוין, וניכר שאתם במסלול הנכון. תזכרו שאין גבול להמצאות בכלל, ולטיפול באנשים בפרט".

"כל הזמן תמתחו את המעטפת קדימה, האויב של המצוין זה המעולה", הבהיר הרמטכ"ל, "מלש"ב שמרגיש שרואים אותו יהיה חייל טוב, זה מאוד מאוד משמעותי. ממה שראיתי היום, אני מתרשם שזה ברור לכם לגמרי, תמשיכו בכיוון הזה - זה יוצא מן הכלל. ישר כוח".